2a Setmana de la Construcció Sostenible a l'EPS. Construcció amb guix

GATE i EPS
Inici:
Setmana Construcció sostenible EPS - 29

Del 26 de novembre al 30 de novembre de 2018 es desenvoluparà a l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) la 2a Setmana de la Construcció Sostenible, organitzada per l'EPS i el Grau en Arquitectura Tècnica i Edificació.

En concret, en la quarta jornada de la 2a setmana de la construcció sostenible que es durà a terme el dijous 29 de novembre, podrem guadir de la següent conferència:

17:00h - 19:00h: Conferència: “El guix tradicional i sostenibilitat”.

Josep Coll (Arquitecte tècnic i professor de la UdL).

El guix és un conglomerant que avui dia el limitem bàsicament per a usos de revestiment interior i com a conformats per a la construcció, i es pot adquirir dins la variabilitat que ens ofereixen els fabricants a partir d’una regulació normativa. Tradicionalment, però, i especialment en aquelles zones on geològicament hi ha presència de guix, s’ha fet servir per a multitud d’aplicacions en funció de la composició de la pedra i del material resultant de la cocció, tant en elements estructurals com constructius, ja sigui com paviments, sostres, entrebigats, tàpies, parets, envans, i fins i tot en revestiments exteriors. La senzillesa en la fabricació del guix, a baixes temperatures si ho comparem amb altres conglomerants, ha estat un dels factors que ha permès aquesta diversificació en l’ús d’aquest material i que fa que la seva utilització actual pugui suposar una important reducció de l'impacte ambiental al planeta.