Conferència a càrrec del hacker Chema Alonso, considerat un dels millors experts en seguretat informàtica del món

Informació de l'esdeveniment
Inici:

chema-alonso

El Consell de l'Estudiantat de l'EPS organitza, el proper dijous 4 de desembre una xerrada amb Chema Alonso, un dels millors experts en seguretat informàtica del món que a més te una vessant comunicativa excepcional, fet que l'ha permès participar en nombrosos programes de televisió, com per exemple:

- SALVADOS

- EL HORMIGUERO

- EN EL AIRE

El hacker impartirà a l'EPS una conferència nova (presentada aquest octubre) sobre la indexació de contingut en els cercadors i com aprofitar-ho per fer auditories de seguretat i hacking, sota el títol:

"No me indexes que me cacheo"

La xerrada tindrà lloc a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera del Campus de Cappont (Jaume II, 67) a partir de les 12:00h.

L'accés a l'acte es lliure i gratuït. No obstant, per criteris d'aforament us heu de inscriure AQUÍ

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

CHEMA ALONSO

Conegut com el Maligno, és potser un dels referents de seguretat informàtica i hacking a nivell mundial. Enginyer Informàtic de Sistemes per la Universidad Politécnica de Madrid - on ha estat nomenat Ambaixador Honorífic per la seva excel·lent carrera professional - i Enginyer Informàtic i Màster en Sistemes d'Informació per la Universidad Rey Juan Carlos ha estat premiat com a Most Valuable Professional en Enterprise Security per Microsoft durant 8 anys. A la URJC ha realitzat el seu Doctorat en Informàtica dedicat a tècniques d'auditoria de seguretat web.

Membre fundador d'Informàtica 64 (http://www.informatica64.com/), on treballa com a consultor i investigador de Seguretat des de fa 14 anys. Del seu treball en Informàtica 64, han sortit eines populars de la seguretat informàtica com FOCA, MetaShield Protector o la recent Forensic FOCA, i des d'on han sortit les publicacions de tècniques hacking com Time-Based Blind SQL Injection, (Blind) LDAP Injection o connection String Parameter Pollution.

Recorre el món participant en conferències de seguretat de renom internacional com Defcon, BlackHat, ShmooCON, HackCON, SEC-T, DeepSEC, RootedCON, NoConName, EkoParty, Yahoo! Security Week, Digital Crime Consortium, FIRST, ToorCON, etc ... on ha donat més de 100 conferències per tot el món. Ha estat convidat per Yahoo! per a les jornades de Seguretat a San Francisco.

Famós per la seva gorra a ratlles, Chema Alonso ha publicat més de 50 articles en congressos acadèmics i revistes tècniques, sempre sobre seguretat informàtica i és coautor de diversos llibres de Seguretat Informàtica. Escriu diàriament el seu bloc "Un informàtic en el costat del mal", tocant temes d'actualitat, hacking i seguretat des de fa 7 anys (http://www.elladodelmal.com/). L'any 2012 va ser triat en els premis Bitácoras com el millor bloc de seguretat informàtica de l'any. A més és col·laborador i mentor en Talentum Startups de Telefónica, director del Màster de Seguretat de la Universitat Europea de Madrid i professor del Màster de Seguretat de la Universitat Oberta de Catalunya i de la Universitat Politècnica de Madrid. Actualment pots escoltar-lo tots els dimarts al programa El Matí de la COPE a les 11:30 hores.