Guia de contingut digital accessible

Informació de l'esdeveniment
Inici:

guiacontingutdigitalaccesibleUdL2

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

Ahir dilluns, 21 de juny, a les 17.30 hores, a la sala de juntes de la 2a planta de l'Edifici del Rectorat, va tenir lloc la presentació de la Guia de contingut digital accessible.

Amb l'objectiu d'adequar la docència universitària a les necessitats de les persones que tenen algun tipus de discapacitat, la Universitat de Lleida, a través de la Unitat destinada específicament a aquest alumnat, la UdLxTothom, i el Grup de Recerca en Interacció Persona Ordinador i Integració de Dades (GRIHO) ha editat una guia adreçada al professorat per millorar l'accessibilitat dels materials docents, ja siguin produccions escrites, presentacions multimèdia o web.

El grup Griho en la seva vessant de l'accessibilitat tecnològica, ha dessenvolupat la  guia per explicar com crear documents digitals a partir de documents de Microsoft Office, OpenOffice, i altres, en format text i pdf, perquè aquests siguin accessibles per usuaris amb discapacitat. En principi, ha estat pensada per l'àmbit acadèmic, per tal d'assegurar el dret a l'educació i per garantir l'accés a la informació i formació de totes les persones. També són d'utilitat per a tots els usuaris editors de contingut com a eina per a millorar el disseny universal del material documental i per a realitzar documents i continguts accessibles.

Amb llicència Reconeixement-No Comercial-Compartir-Igual 3.0 de Creative Commons, se'n permet la reproducció, distribució i comunicació pública, sempre que se'n citi l'autor i no se'n faci un ús comercial. De fet, es pot consultar i descarregar des de la web de la Unitat UdLxTothom.

La UdL a través de la Unitat UdLxTothom treballa des del 2006 per donar resposta a les necessitats educatives específiques a l'estudiantat amb discapacitat. La supressió de barreres arquitectòniques a tots els seus campus, la posada en marxa d'ajuts personals i tecnològics, la compra d'equipaments específics o l'adaptació d'elements de les plataformes virtuals. Aquest curs acadèmic una quarantena d'alumnes amb discapacitat han estudiat a la UdL. Aquesta Guia forma part de les estratègies per a la igualtat d'oportunitats que duü a terme la Universitat de Lleida amb la voluntat de promoure, de forma universal, l'accessibilitat de les persones a la formació.

Recull de Premsa

Segre  22-06-10  [pdf]