L’EPS acollirà la 4a edició de la World Robot Olympiad (WRO), competició de robòtica d’àmbit internacional

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Auditori del CCCT
Adreça:

Campus de Cappont - UdL

Jaume II, 67

Organitza:
Engijoc i Escola Politècnica Superior
Contacte:
Telèfon: 973 702 705
Email: direccio@eps.udl.cat
Inici:

L’Auditori del CCCT de la Universitat de Lleida (UdL) acollirà el proper dissabte 16 de juny el 4t torneig classificatori de la World Robot Olympiad Lleida (WRO) de la mà de l’empresa ENGIJOC i amb la col·laboració de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL).

La WRO és una competició de robòtica a nivell mundial adreçada a joves estudiants d’entre 7 i 15 anys. Tindrà lloc el proper dissabte dia 9 de juliol al Campus de Cappont [localització] amb un total de 31 equips: 27 equips en la competició Regular i 4 equips en la competicó Football.

En concret, els equips participants són:

EQUIP

MANINBLACK

Loopa

Andorra

L’equip guanyador tindrà accés a l’eliminatòria Nacional i qui superi l’Estatal podrà disputar el títol mundial.

Per participar en aquesta competició s’ha de formar un equip d’entre dos i tres participants, més un entrenador que dóna suport als alumnes durant el procés de preparació de l’Olimpíada, però mai pot col·laborar ni comunicar-se amb ells durant el torneig. Els equips tenen dos hores i mitja per construir i programar un robot que posteriorment resoldrà un desafiament en la taula de competició. Un dels valors afegits és que una de les regles de joc es pot anunciar a última hora. La qualitat d’aquesta prova està en el foment de valors i capacitats, ja que els participants treballen en equip i han de desenvolupar la seva creativitat, tenir iniciativa i resoldre problemes per realitzar el repte que se’ls proposa.

La WRO és una competició de robòtica internacional que es desenvolupa en més de 50 països i en la què hi participen més de 20.000 joves d’entre 7 i 15 anys entusiastes dels robots i la tecnologia. A Espanya la promou la Fundació EducaBot des del 2013.

Francesc Giné, director de l’EPS, ha destacat que “aquesta competició és una oportunitat única perquè els joves entrin en contacte amb la ciència, la tecnologia i l’enginyeria d’una manera divertida i innovadora en l’àmbit d’una experiència de caràcter internacional”. A més, l’Olimpíada complementa a altres activitats promogudes per l’Escola Politècnica Superior (EPS), destinades a fomentar les vocacions científiques i tecnològiques, com la FIRST LEGO League o el Mercat de Tecnologia. L’equip d’ENGIJOC, amb Josep Domingo i Maria Aleu al capdavant, veu la WRO com un mitjà per seguir impulsant activitats relacionades amb la robòtica educativa dins del territori i aposten per crear vocacions científiques i tecnològiques en els més joves.