La 2a edició de la World Robot Olympiad (WRO) de Lleida duplica participants

Inici:

011 (1)

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

L'Auditori del CCCT de la Universitat de Lleida (UdL) acollirà la setmana vinent el 2n torneig classificatori de la World Robot Olympiad Lleida (WRO) de la mà de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) i de l'empresa ENGIJOC.

La WRO és una competició de robòtica a nivell mundial adreçada a joves estudiants d'entre 7 i 15 anys. Tindrà lloc el proper dissabte dia 9 de juliol al Campus de Cappont [localització] amb un total de 15 equips, duplicant el nombre de participants de la primera edició del passat octubre.

localització WRO

L'olimpíada de robòtica planteja diverses competicions al voltant de tres desafiaments. Enguany a Lleida es realitzarà la competició Regular, en dos categories i amb els següents participants:

CapturaEquips WRO

L'equip guanyador tindrà accés a l'eliminatòria Nacional que es disputarà a Logronyo al setembre i qui superi l'Estatal podrà disputar el títol mundial al novembre a Nova Delhi (Índia).

Per participar en aquesta competició s'ha de formar un equip d'entre dos i tres participants, més un entrenador que dóna suport als alumnes durant el procés de preparació de l'Olimpíada, però mai pot col·laborar ni comunicar-se amb ells durant el torneig. Els equips tenen dos hores i mitja per construir i programar un robot que posteriorment resoldrà un desafiament en la taula de competició. Un dels valors afegits és que una de les regles de joc es pot anunciar a última hora. La qualitat d'aquesta prova està en el foment de valors i capacitats, ja que els participants treballen en equip i han de desenvolupar la seva creativitat, tenir iniciativa i resoldre problemes per realitzar el repte que se'ls proposa.

La competició s'organitzarà a partir del següent programa:

horaris WRO

La WRO és una competició de robòtica internacional que es desenvolupa en més de 50 països i en la què hi participen més de 20.000 joves d'entre 7 i 15 anys entusiastes dels robots i la tecnologia. A Espanya la promou la Fundació EducaBot des del 2013. Francesc Giné, director de l'EPS, ha destacat que "aquesta competició és una oportunitat única perquè els joves entrin en contacte amb la ciència, la tecnologia i l'enginyeria d'una manera divertida i innovadora en l'àmbit d'una experiència de caràcter internacional". A més, l'Olimpíada complementa a altres activitats promogudes per l'Escola Politècnica Superior (EPS), destinades a fomentar les vocacions científiques i tecnològiques, com la FIRST LEGO League o el Mercat de Tecnologia. L'equip d'ENGIJOC, amb Josep Domingo i Maria Aleu al capdavant, veu la WRO com un mitjà per seguir impulsant activitats relacionades amb la robòtica educativa dins del territori i aposten per crear vocacions científiques i tecnològiques en els més joves.

049

L'EPS  i ENGIJOC volen agrair la col·laboració de diferents entitats de les Terres de Ponent (Plusfresc, Agrifood i Arts gràfiques Molino) que han facilitat diferents jornades de formació pels entrenadors i la participació a diferents equips, tot proporcionant-los el material necessari per a la competició.

Podeu consultar tota la informació de la primera edició celebrada a l'octubre de 2015 AQUÍ