Lleida viurà la 8a edició de la FIRST LEGO League!

Organitzada per l’Escola Politècnica Superior de la UdL

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
CCCT i ediifici EPS, Campus de cappont UdL
Adreça:

Jaume II, 67 i 69

Organitza:
Escola Politècnica Superior
Contacte:
Telèfon: 973 70 27 00
Email: info@eps.udl.cat
Inici:
Logo FLL lleida 2019

De la mà de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL), la ciutat de Lleida celebrarà el dissabte 16 de febrer, la vuitena edició del torneig classificatori de la FIRST LEGO League i, per quart cop, l'edició de la Jr. FIRST LEGO League Jr., adreçada a joves de 6 a 9 anys.

La FIRST LEGO League és una competició de caràcter lúdic i acadèmic que es ve realitzant des de l’any 1988 als Estats Units, des d’aleshores el programa ha crescut ràpidament fins a convertir-se en un programa internacional de gran èxit.

La competició FLL de Lleida compta enguany amb la participació de 43 equips (FLL i FLL Jr.), amb més de 350 joves de 31 col·legis i instituts de les comarques de Lleida, Osca, Barcelona, Saragossa i Andorra.

En aquesta edició de la FLL el repte es IN ORBIT. En el desafiament INTO ORBIT els equips FIRST LEGO League viatjaran a l'espai. La FLL transportarà als equips a l'espai, on exploraran, desafiaran i innovaran en la seva enorme extensió i els desafiarà a convertir-se en científics i enginyers i a pensar com a tal: han de realitzar un Projecte Científic per resoldre un problema real. A més construiran i programaran un robot autònom utilitzant la tecnologia de LEGO MINDSTORMS per a resoldre les missions del Joc del Robot.

Tot això ho faran a través del pilar fonamental de FIRST LEGO League: els Valors FIRST LEGO League, celebrant el descobriment, el treball en equip i la Cortesia Professional.

Cal destacar l’esforç dels mateixos participants (alumnes, professorat/entrenadors i centres), de les institucions (Escola Politècnica Superior, Consell Social i Vicerectorat d’Activitats Culturals i Projecció Universitària de la UdL) de les administracions (Ajuntament de Lleida i Diputació de Lleida) i de les empreses, tant patrocinadores: SEMIC, IFR, GFT, LLEIDA.NET, INDRA, ENGIJOC, PLUS FRESC, GRUP MESTRE, com col·laboradores: Mc Donald’s Lleida, Frutas Bean i Intech 3D, implicades alhora d’afrontar i assumir  la realització d’un esdeveniment d’aquesta magnitud que, en la sisena edició va aconseguir mobilitzar unes 1.300 persones.

A nivell mundial, més de 450.000 nens, nenes i joves de 10 a 16 anys, de 98 països participaran en algun dels 1.900 esdeveniments previstos en aquesta edició de FIRST LEGO League (FLL), la major competició internacional de robòtica per a estudiants del món. A la FLL Jr. Hi participen més de 96.000 nens i nenes de 59 països!

A Espanya es celebraran 37 tornejos FIRST LEGO League en 28 ciutats i amb més de 16.000 participants. Els Premis al Guanyador dels Tornejos Classificatoris FLL donen accés a la Gran Final FLL Espanya que se celebrarà els dies 23 i 24 de març de 2019  a Costa Adeje, Tenerife. La Gran Final FLL Espanya dona l’oportunitat de participar en els tornejos de caire internacional.

Els Tornejos Internacionals FIRST LEGO League són el FIRST Championship i els Open Championships. Cada any s’organitzen a diferents ciutats del món i el nombre de places varia! Els Tornejos Internacionals als quals podran anar els equips espanyols en el Repte IN ORBIT són:

• WORLD WORLD FESTIVAL– Detroit, Michigan (EE.UU)
  • del 24 al 27 d’abril del 2019
  • FIRSTLEGO League Razorback Invitational – Arkansas (EE.UU)
  • del 16 al 19 de maig del 2019
  • FIRSTLEGO League Turkey Open – Izmir (Turquia)
  • del 22 al 25 de maig del 2019
  • FIRSTLEGO League Plan Ceibal Uruguay International Open – Montevideo (Uruguai)
  • del 30 de maig a l’1 de juny del 2019
  • FIRSTLEGO League Open Invitational Lebanon – Byblos (Líban) del 14 al 16 de juny del 2019

Us recordem que podeu mantenir-vos al corrent de totes les novetats d’aquesta vuitena edició de la FIRST LEGO League Lleida, així com recordar el més bó i millor de les darreres edicions al nostre web específic: http://www.firstlegoleague.udl.cat