Mercat de Tecnologia de l'Anoia

Web:
Inici:
mercat de tecnologia iGUALADA 22

L'acte oficial d'inauguració del Mercat de Tecnologia de l'Anoia tindrà lloc el divendres, 20 de maig de 2022, en format presencial a la Sala de Conferències del campus Igualada de la Universitat de Lleida (Pla de la massa, 8 - Igualada).

La jornada s'organitzarà d'acord amb el següent programa:

09:00 h - Acte central. Conferència "Drons, vaques, microplàstics ...I diuen que la tecno és avorrida!"

A càrrec de Marina Torres Gibert, biòloga Ambiental especialitzada en comunicació científica, ha treballat sempre en el món de la divulgació en centres de recerca de Catalunya i ha col·laborat en diverses iniciatives del món de la comunicació científica, tant de ràdio, projectes audiovisuals i ciència ciutadana, entre altres. Actualment és Tècnica de Comunicació a l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA).

Ens presentarà alguns estudis que estan portant a terme els científics i les científiques que treballen a l'IRTA amb tecnologia puntera per resoldre els reptes actuals de la societat i del sector professional de l'agroalimentació.

10:00 h - Presentació dels projectes tecnològics

A càrrec dels alumnes d’ESO i batxillerat dels centres: Institut Pere Vives (Igualada), Col·legi Monalco (Igualada), Col.legi Maristes (Igualada), Acadèmia Igualada (Igualada) i Institut Montbui (Santa Margarida de Montbuí)

12:00 h - Tallers EPS. Es realitzaran el mateix dia al campus. Es prioritzarà inscripció als centres que tenen alumnes que presenten projectes.

• LEST’S CODE !

Ei, t’has preguntat mai cóm es fa Instagram? I Twitter? I totes les pàgines web, jocs i apps que utilitzes a diari? Programant. En aquest taller us oferirem una introducció molt pràctica, visual i interactiva a la programació. Utilitzarem un programari educacional (Greenfoot) gratuït, amb una comunitat d’estudiants molt actius, i molts recursos disponibles (FAQs, llibres, fòrums...) per aprendre a programar d’una manera molt entretinguda

Adreçat a alumnes de 4t ESO i batxillerat

Grup de 25 alumnes màxim

• Introducció al sistema binari i les portes lògiques

En aquest taller s'introdueixen alguns dels conceptes bàsics d'un computador a través d'un joc de taula, MOON, on es treballen els conceptes del sistema binari i de les portes lògiques. El joc consisteix en realitzar diferents operacions aritmètiques i lògiques per tal d'aconseguir que els astronautes puguin arribar a la lluna.

L'objectiu del taller és que les i els alumnes aprenguin com funciona i com conèixer el valor d'un número binari, què són i com funcionen les portes lògiques i tenir una primera idea de com funciona un processador.,, consisteix en realitzar diferents operacions aritmètiques i lògiques per tal d'aconseguir que els astronautes puguin arribar a la lluna.

Adreçat a alumnes d' ESO i batxillerat

Grup de 25 alumnes màxim

• Disseny i impressió 3D

La impressió 3D és una tècnica que revoluciona el disseny i modelat d’objectes facilitant la creació d’un objecte físic amb uns mínims passos a partir del seu disseny tridimensional. Aquesta tècnica facilita la creació d’objectes personalitzats de forma ràpida i amb un mínim ús de material, per tant de forma ecològica. En aquest taller es presentaran les bases de la fabricació industrial fins arribar a la impressió en 3D mitjançant una impressora de tecnologia FDM. També s’explicarà la base del disseny 3D i es farà una pràctica amb ordinadors per tal de crear una peça o petit conjunt mitjançant una aplicació de disseny en 3D.

Adreçat a alumnes d' ESO i batxillerat

Grup de 20 alumnes

• Xarxes socials i llengua

És ben clar que les xarxes socials i els creadors de contingut són part de la vida de la majoria dels joves però el pensament comú és que per ser 'influencer', si parles català, has de canviar de llengua sí o sí. En aquest taller exposarem la realitat de la llengua en termes digitals i posarem exemples de com és possible crear contingut en català de manera exitosa."

Adreçat a alumnes d' ESO

Taller realitzat per Carla Junyent creadora de continguts i tiktoker