Oriol Liarte, estudiant del Màster en Enginyeria Industrial, finalista del concurs "Les idees es mouen", presenta el seu projecte a Barcelona

Informació de l'esdeveniment
Inici:
[caption id="attachment_11441" align="alignnone" width="470" caption="FOTO: Endesa"]CTdkBjmWwAAJv81.jpg large[/caption]

L'alumne del Màster en Enginyeria Industrial de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL), Oriol Liarte Torrelles ha estat escollit un dels tres finalistes del concurs "Les idees es mouen" organitzat per Endesa i la Fundació Universitat-Empresa on els estudiants Universitaris o de Cicles Formatius Superiors poden presentar una idea en temes relacionats amb l'energia que millori la societat.

Aquesta primera edició del concurs s'ha destinat a joves de fins a 26 anys matriculats en alguna de les universitats o centres de formació professional de Catalunya i ha aplegat una setantena d'idees que complien amb tots els criteris exigits, d'entre el centenar de projectes rebuts. Les iniciatives havien d'estar vinculades a la innovació, l'eficiència energètica, l'electrificació de la demanda, la protecció del medi ambient i de l'entorn, l'excel·lència en l'atenció al client o la qualitat del servei energètic.

D'aquestes 70, han quedat tres idees finalistes. Jaume Boldú Sardans, de Manresa, i estudiant d'Enginyeria en Tecnologia i Sistemes de Navegació a la Facultat de Nàutica de Barcelona de la UPC, Cristian Olmo Novoa, barceloní estudiant d'Enginyeria en Disseny Industrial de la UPC - Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú i l'Oriol Liarte Torrelles, de Lleida i estudiant de Màster d'Enginyeria Industrial a la Universitat de Lleida.

La idea finalista, Omni Surface, sorgeix del Projecte Fi de Grau del Grau en Enginyeria Mecànica, que en Oriol Liarte va presentar conjuntament amb el Adrià Mateo, sota la direcció del professor del Joan I. Rosell.

L'objectiu d'Omni Surface és reduir el consum d'energia destinada a calefactar interiors. Arreu del món hi ha una despesa considerable en aïllaments i sistemes de calefactat d'habitacles per assegurar el confort de les persones. Amb Omni Surface es millora el confort i es redueix la despesa energètica a més de sentir el confort tèrmic.

Presentación1

Aquest dispositiu és una simple superfície Omni, que ajuda a reduir gairebé a zero la radiació tèrmica que el cos humà perd, mitjançant l'escalfament de les parets que estan a prop. Quan el dispositiu està encès, tota la radiació tèrmica que perd el cos li és retornada gràcies al dispositiu. Així es redueixen les pèrdues energètiques corporals a les convectives. Per aquesta raó, es pot sentir el confort tèrmic amb una temperatura més baixa, reduint així la despesa d'energia.

Així doncs, un cop elegit el seu projecte, l'Oriol Liarte està immers en el proces de construcció que el durà a una  presentació pública davant d'experts el proper 12 de novembre i on es definirà qui s'emporta el primer, el segon i el tercer premi. Després de fer l'exposició de les seves idees un jurat deliberarà abans de procedir a l'entrega. El primer premi consisteix en una remuneració econòmica de 3.000 euros i una beca d'iniciació professional en el programa STEP de la FUE, amb formació acadèmica i pràctiques pagades a Endesa. El segon i tercer premi consisteixen en 1.500 euros i 1.000 euros respectivament.