Per què no puc fer-ho? Jornada presentació dels estudis universitaris sense estereotips de gènere

Informació de l'esdeveniment
Inici:

PQNPFH2016

Àrea de Comunicació i Premsa UdL

Les eleccions acadèmic-professionals segueixen, encara avui, marcades pel fet de ser noia o noi, de ser dona o home. Concretament, en l'elecció d'estudis s'observa que les carreres típicament femenines són les orientades a professions de tipus assistencial o a l'ensenyament, mentre que les més masculinitzades estan orientades més a aspectes instrumentals (estudis d'electrònica, informàtica, educació física…) la jornada Per què no puc fer-ho? pretén trencar amb la influència dels estereotips de gènere de cara a l'elecció de les carreres universitàries.

Així doncs, el proper dijous 11 de novembre de 9.00 a 14.00h a l'Escola Politècnica Superior de la UdL , en el marc de la jornada Per què no puc fer-ho? es presentaran els estudis de enginyeria inform¡àtica, enginyeria industrial i arquitectura tècnica a 191 noies de 4t d'ESO dels següents instituts de la demarcació de Lleida: Josep Lladonosa i Guindàvols de Lleida, Lo Pla d'Urgell de Bellpuig, l'Olivera de la Granadella, Canigó d'Almacelles i l'Ins. d'Alcarràs.

Les activitats previstes a la jornada inclouen una presentació dels estudis, així com les seves sortides professionals, visites guiades i tallers pràctics. Durant la jornada, les estudiants podran conèixer de primera mà dones  que ocupen llocs rellevants en el món acadèmic i professional, models de referència alternatius als que habitualment es visualitzen i que permetin promoure la paritat de sexes en els respectius àmbits professionals.

Aquesta jornada és una adaptació dels projectes europeus Girl's Day i Boy's Day. La Universitat de Lleida celebra des del 2010 les dues iniciatives en una de sola: Per què no puc fer-ho?

Podeu consultar el programa complet de la jornada:

- Grup 1 [ Ins. Josep lladonosa, Ins. Pla d'Urgell i Ins. l'Olivera] Programa EPS (grup I)

- Grup 2 [ Ins. Alcarràs, Ins. Canigó i Ins. Guindàvols]  Programa EPS (grup II) Consulteu el tríptic general de l'activitat