Tot a punt per a la FIRST LEGO League de Lleida organitzada per l'EPS

Inici:

CAM00805

Programa

L'Escola Politècnica Superior de la UdL, organitza la quarta edició del torneig internacional de robòtica per a joves de 10 a 16 anys, FIRST LEGO League i us convida a assistir-hi per tal de gaudir, tant de les diferents competicions de robots (els nois i noies hauran de dissenyar i construir robots programables amb peces de LEGO) com de les presentacions dels projectes científics associats al repte "World Class"

La quarta edició de la fase local de la FIRST LEGO League a Lleida tindrà lloc el dia 21 de febrer de 2015 a partir de les 9:00h a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera del campus de Cappont de la Universitat de Lleida (Jaume II, 67) i a l'edifici de l'Escola Politècnica Superior del mateix Campus (Jaume II, 69).

La competició de Lleida d'aquest any comptarà amb la participació de 25 equips integrats per més de 240 nens i nenes de 20 col·legis i instituts (18 de la província de Lleida, 1 d'Osca i 1 de Barcelona):

Cal remarcar que, un altre cop, en aquesta edició s'ha superat el nombre d'equips i participants: en la primera edició van participar 16 equips amb un total de 160 nens i nenes (L'institut guanyador va ser el maria Rúbies de Lleida), en la segona edició, 20 equips amb un  total de 200 participants (l'equip guanyador va ser el Col·legi Santa Anna de Lleida) i en la tercera edició, 24 equips amb un  total de 225 participants l'equip guanyador va ser l'Institut Els Planells d'Artesa de Segre.

DSC_1815_fastone_16

A més, un total de 80 voluntaris fa dies que treballen per què aquesta quarta edició de la FIRST LEGO League a Lleida sigui tot un èxit.

Així mateix, cal destacar l'esforç dels mateixos participants (alumnes, professorat i centres), de les institucions (Escola Politècnica Superior, Consell Social de la UdL, Vicerectorat d'Activitats Culturals i Projecció Universitària de la UdL) de les administracions (Ajuntament de Lleida i Diputació de Lleida) i de les empreses patrocinadores (SEMIC, IFR, GFT, LLEIDA.NET, PLUSFRESC, AGUSTÍ MESTRE i ENGIJOC) i col·laboradores (EDITORIAL MC MILLAN, PONENT 2002, MC DONALD'S, GOOGLE DEVELOPERS GROUP, FRUTAS BEAN) implicades alhora d'afrontar i assumir  la realització d'un esdeveniment d'aquesta magnitud que, en la seva tercera edició va aconseguir mobilitzar un total de gairebé 1200 persones.

En la present edició World Class, els equips analitzaran quin és el futur de l'educació i intentaran trobar les respostes! El repte obligarà als estudiants i competidors a redissenyar com adquirim coneixements i habilitats en el segle XXI i com aquesta forma de fer-ho canviarà la metodologia docent. En definitiva ensenyaran als adults què necessiten aprendre i de quina manera volen aprendre-ho.

Prepareu-vos per a una classe totalment nova!

FLL_WorldClass (2)

En aquest sentit i amb l'objectiu d'ajudar als nens i nenes participants, l'Escola Politècnica Superior va sol·licitar l'ajut de professionals en innovació docent i el dia 13 de novembre es va organitzar una xerrada informativa prèvia on van assistir els nens i entrenadors participants i van poder preguntar als professionals tots els seus dubtes i inquietuds.

Així mateix, cal destacar que en aquesta edició, el mateix dia de la competició, tant l'EPS, la UdL, com diverses empreses col·laboradores (Engijoc, Agustí Mestre) organitzaran diversos tallers, exhibicions i espais d'entreteniment complementaris a la competició:

- UdL. Servei d'Informació i Atenció Universitària. - EPS. Taller "Scalextric inMind" i  Exposició "Projecte MotoStudent".

- ENGIJOC. Taller "Robòtica per a tots": Enginys Mecànics amb LEGO WeDo (a partir de 6 anys) i Robots d'Enginy amb LEGO Mindstorms (a partir de 10 anys).

- AGUSTÍ MESTRE. "Circuit de cotxes elèctrics", "Ludoteca LEGO" i taller de "Vols de drons"

DSC_2029_fastone_16

Finalment destacar que a nivell mundial, més de 230.000 nens, nenes i joves de 10 a 16 anys, de 70 països participaran en aquesta edició de FIRST LEGO League (FLL), la major competició internacional de robòtica per a estudiants del món.

A Espanya se celebraran 18 tornejos FIRST LEGO League, autèntics esdeveniments socials en què els participants, les famílies i una gran quantitat de voluntaris fan possible aquesta gran festa de la ciència i la tecnologia.

A més de defensar el seu projecte científic, els equips hauran de superar també emocionants proves contrarellotge amb els seus robots programables construïts amb LEGO.

La Gran Final FIRST LEGO League d'Espanya se celebrarà a Santa Cruz de Tenerife el proper 22 de març de 2015. Els 3 Premis al Guanyador atorgats en aquest torneig, donen accés als tornejos internacionals: el World Festival (St. Louis, EUA) I l'Open European Championship.

Lleida tv CAFEÏNA - 16/02/2015

Lleida tv LLEIDA AL DIA - 18/02/2015