VII Jornades de Teoria de Nombres

Web:
Inici:
Finalització:

Del 26 al 29 de juny se celebraran les  VII Jornades  de Teoria de Nombres (www.jtn2017.udl.cat), a l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida organitzades pel grup de recerca en Criptografia i Grafs de la UdL (www.cig.udl.cat).

Els objectius de les Jornades és mostrar, d'una banda, els avenços dels grups de recerca en matemàtica que presenten comunicacions en l'àmbit de Teoria de Nombres i, d'una altra banda, fomentar la participació dels joves investigadors per tal que exposin els resultats dels seus primers projectes. També és una oportunitat per fer arribar a tota la societat els principals problemes i teories en què la comunitat matemàtica està treballant actualment. Sobretot, aquells relacionats amb la transmissió i codificació de les dades i la seguretat de les comunicacions, tan presents avui en dia en la nostra societat del coneixement. Cal dir, que és necessari que sorgeixin més vocacions científiques i, en particular, de matemàtiques, per poder abordar els reptes tecnològics actuals.

Les Jornades nasqueren l'any 2005, fruit de la col.laboració dels grups de recerca afins en l'àmbit de la Teoria de Nombres. Les anteriors edicions han tingut lloc a Vilanova i la Geltrú (2005), Madrid (2007), Salamanca (2009), Bilbao (2011), Sevilla (2013) i Valladolid (2015). Actualment, aquestes jornades s'han consolidat com a espai d'intercanvi i difusió de resultats científics en aquest camp de la Matemàtica. En aquesta edició, dedicada a la memòria de Javier Cilleruelo, esperem comptar amb l'assistència i participació de més de 60 participants.

Pel que fa al programa científic de les Jornades, aquest està estructurat en 8 conferències plenàries i 20 comunicacions. Per les conferències plenàries comptarem amb la presència d'investigadors de diferents països de prestigi internacional com són:

• Jeffrey Achter, Colorado State University, USA
  • Francesc Castellà, Princeton University, USA
  • Natalia García-Fritz, University of Toronto, Canada
  • Xevi Guitart, Universitat de Barcelona
  • Amalia Pizarro-Madariaga, Universidad de Valparaíso, Chile
  • Rachel Pries, Colorado State University, USA
  • José María Tornero, Universidad de Sevilla
  • Ana Zumalacárregui, University of New South Wales, Australia

En el programa social podem destacar la recepció que oferirà La Paeria el dilluns 26 a les 19h, així com la visita a la Seu Vella que farem dimarts 27 a les 19h.