Xerrada SALL: Les galàxies també canvien! Una breu història del com i el per què

Informació de l'esdeveniment
Inici:

galaxies

La Societat Astronòmica de Lleida (SALL) us convida a assistir el proper divendres 3 d'octubre a la xerrada que té com a títol: "Les galàxies també canvien! Una breu història del com i el per què" a càrrec del Gonzalo Vilella, membre de la SALL.

Estem acostumats a veure imatges de galàxies, i segurament no ens hem parat mai a pensar per què algunes tenen forma d'espiral, mentre que d'altres semblen el·lipses. D'altra banda, algunes es veuen de color blau, mentre que d'altres es veuen vermelles. És rellevant aquesta informació? La idea d'aquesta xerrada és presentar breument i de forma planera i divulgativa en què consisteix l'àrea de recerca coneguda com a "formació i evolució de les galàxies"

Gonzalo Vilella Rojo és llicenciat en Físiques per la Universitat de Barcelona, amb especialitat Astrofísica. Un cop acabada la llicenciatura, va fer el màster en Astrofísica oferit per la Universidad Complutense i la Universidad Autónoma de Madrid. A l'actualitat cursa el segon any de tesi doctoral dins del projecte J-PAS (Javalambre Physics of the Accelerated Universe Astrophysical Survey). També és membre de la Societat Astronòmica de Lleida, on col·labora en tasques de divulgació de la física i de l'astronomia.

Data: divendres 3 d'octubre Hora: 20h Lloc: Sala de Graus (2.03) de Escola Politècnica Superior - Campus de CapPont(Jaume II, 69)

La xerrada és oberta al públic en general i no calen coneixements previs ja que tindrà una vessant totalment divulgativa.

Us hi esperem!