Curs Zero de Química per a l'Enginyeria (Igualada)

Fitxa del curs

TÍTOL: Curs zero de química per a l’enginyeria (Igualada)

DATES CURS: Del 3 al 7 de setembre de 2018

HORARI: De 09:00h a 13:00h

LLOC: Aula 3 - Campus Universitari d’Igualada

CRÈDITS: 2 ECTS

PREU: 79,06€ (preu oficial del ECTS pel curs 17/18)

LLOC: Secretaria Acadèmica – Campus Universitari d’Igualada - Av. Pla de la Massa, 8, 08700 Igualada

DATES MATRÍCULA: Del 13 al 27 de juliol de 2018

HORARI DE MATRÍCULA: De 9:00h a 13:00h

* El curs no s’oferirà si no hi ha un mínim de 15 alumnes matriculats

Objectiu

La química és la base fonamental de moltes de les assignatures que s’impartiran al llarg de la formació en els graus d’Enginyeria Química, Enginyeria en Organització Industrial i Logística, Enginyeria Mecànica, Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, Enginyeria de l’Energia i Sostenibilitat. Actualment, el perfil dels estudiants que accedeixen  a aquest grau és molt divers, i per tant amb coneixements bàsics de química també molts diferents.

Per això l’objectiu bàsic del curs és el de recordar i repassar els conceptes de química general, que s’han realitzat al llarg del període d’ensenyament obligatori i també durant el Batxillerat, i  pels alumnes que provenen d’algun cicle formatiu de Grau Superior. Intentant d’aquesta manera igualar els nivells de coneixement en aquesta àrea, i així garantir un seguiment adequat de les assignatures relacionades amb la branca química

A qui va adreçat?

• Estudiants que provenen de Cicles Formatius de Grau Superior, accedeixen a les titulacions de les titulacions de grau de l’EPS
  • Qualsevol estudiant de nou ingrés i vulgui reforçar els seus coneixements de química, o que no hagi cursat química durant el Batxillerat.

Els estudiants de nou ingrés podran realitzar un test d’autodiagnosi, per avaluar el seu nivell i, per tant, la conveniència de matricular-se en aquest curs.

Qui l'imparteix?

Coordinador del curs: Joan Francesc Martí Bernadas

Professorat del curs: Joan Francesc Martí Bernadas

Estructura i Metodologia

El curs s’imparteix durant 20 hores (2 crèdits ECTS) durant el mes de setembre. El curs s’organitza en sessions diàries de 4 hores.

L’enfoc és eminentment pràctic. En cadascuna de les sessions de 4 hores s’abordarà un dels temes del programa, presentant primer, i breument, els coneixements teòrics bàsics, per abordar tot seguit el plantejament i resolució de problemes a l’aula (bé individualment o en grup).

Fonaments de Química

1. Conceptes bàsics: Massa atòmica , concepte de molècula i nombre d’Avogadro, Mol, Massa molecular, fórmules empíriques i moleculars.
  2. Formulació i nomenclatura dels compostos inorgànics i orgànics més comuns.
  3. Mescles i solucions: Classificació. Solubilitat. Unitats de concentració. Dilucions
  4. Ajust de reaccions químiques. Reaccions àcid-base, de precipitació i redox. Ajust i equacions químiques. Càlculs estequiomètrics. Reactiu limitant. Rendiment de reacció.

Escola Politècnica Superior - campus Igualada
Ciutat