Les idees es mouen - Endesa

L‘Oriol Liarte Torrelles alumne del Màster en Enginyeria Industrial de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) ha aconseguit el primer premi del concurs “Les idees es mouen” organitzat per Endesa i la Fundació Universitat-Empresa i per tant rebrà una remuneració econòmica de 3.000 euros i una beca d’iniciació professional en el programa STEP de la FUE, amb formació acadèmica i pràctiques pagades a Endesa.

La idea finalista, Omni Surface, sorgeix del Projecte Fi de Grau del Grau en Enginyeria Mecànica, que en Oriol Liarte va presentar conjuntament amb el seu company Adrià Mateo, sota la direcció del professor del Joan I. Rosell.

L’objectiu d‘Omni Surface és reduir el consum d’energia destinada a calefactar interiors. Arreu del món hi ha una despesa considerable en aïllaments i sistemes de calefactat d’habitacles per assegurar el confort de les persones. Amb Omni Surface es millora el confort i es redueix la despesa energètica a més de sentir el confort tèrmic.

Aquesta primera edició del concurs es va destinar a joves de fins a 26 anys matriculats en alguna de les universitats o centres de formació professional de Catalunya i ha aplegat una setantena d’idees que complien amb tots els criteris exigits, d’entre el centenar de projectes rebuts. Les iniciatives havien d’estar vinculades a la innovació, l’eficiència energètica, l’electrificació de la demanda, la protecció del medi ambient i de l’entorn, l’excel·lència en l’atenció al client o la qualitat del servei energètic.

D’aquestes 70, han quedat tres idees finalistes. Jaume Boldú Sardans, de Manresa, i estudiant d’Enginyeria en Tecnologia i Sistemes de Navegació a la Facultat de Nàutica de Barcelona de la UPC, Cristian Olmo Novoa, barceloní estudiant d’Enginyeria en Disseny Industrial de la UPC – Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú i l’Oriol Liarte Torrelles, de Lleida i estudiant de Màster d’Enginyeria Industrial a la Universitat de Lleida.

Darrera modificació: