213 noies de 4t d'ESO conèixen de primera mà les titulacions tècniques de l’EPS

S'interessen pels estudis d'informàtica, enginyeria, arquitectura tècnica i disseny digital

IMG_5358
La professora Rosa Gil amb les alumnes al Taller de Disseny Digital i Tecnologies Creatives, grau que iniciarà l'EPS el proper curs 2018-19

El divendres 27 d’octubre, el Centre Dolors Piera d’Igualtat d’Oportunitats i Promoció de les Dones conjuntament amb l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, amb el suport del Vicerectorat d’Estudiantat va organitzar la vuitena jornada “Per què no puc fer-ho?” Jornada de presentació dels estudis universitaris de la UdL sense estereotips de gènere, adreçada a captar alumnat femení i/o masculí en les titulacions en què aquest sexe està menys representat.

Les eleccions acadèmiques i professionals segueixen, encara avui, marcades pels estereotips assignats a cadascun dels sexes, vinculats a rols socials masculins i femenins que mostren els homes en tasques més actives i amb iniciativa i les dones en rols més passius, amb tasques relacionades amb la cura i amb menor iniciativa.

En aquest sentit, en l’elecció d’estudis s’observa que les carreres típicament femenines són les orientades a professions de tipus assistencial o l’ensenyament, mentre que les més masculinitzades estan orientades més a aspectes instrumentals (estudis d’electrònica, informàtica, educació física…). La jornada Per què no puc fer-ho? posa sobre la taula la incidència dels estereotips de gènere en l’elecció dels estudis universitaris i, en un futur, la segregació en el món laboral i permet trencar amb la influència dels estereotips de gènere de cara a l’elecció de les carreres universitàries.

En concret un total de 213 noies de 4t d’ESO de 7 instituts: Màrius Torres, Ronda, Guindàvols i Maristes de Lleida; l'Olivera de la Granadella,  l'INS d'Alcarràs i l'INS Pla d'Urgell van visitar l’EPS i van participar en els tallers i xerrades programades.

Les activitats van incloure una presentació de la Jornada per part de la Vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació de la UdL: Sra. Astrid Ballesta, la Gestora en gènere del Centre Dolors Piera, Sra.Cristina Rodríguez, la professora i investigadora de l’EPS, Sra. Ingrid Martorell i l’alumna de l’EPS, Sra. Montse Lamana, amb l’objectiu de donar a conèixer a les alumnes de 4t d’ESO experiències de primera mà de dones que ocupen llocs rellevants en el món acadèmic i professional i així puguin tenir models de referència alternatius als que habitualment es visualitzen.

Posteriorment es va donar pas a la Conferència “Per què no puc fer-ho?” a càrrec de Laura Cortés, Educadora Social i Màster en Agents d’Igualtat.

La Jornada va continuar amb una sèrie de visites guiades per les instal·lacions i una sèrie de  tallers pràctics a càrrec del Personal Docent i Investigador de l’EPS:

• L'enginyeria més internacional. [Magda Valls]
  • Criptografia i seguretat informàtica. [Meritxell Jordana]
  • Termografia. Mesurant i observant l'energia. [Montse Vilarrubí]
  • Construcció sostenible. L'arquitectura que s'estima el medi ambient. [Marta Chafer]
  • Escàner 3D. Escanejant coses i persones. [Montse Lamana i Ariadna Carrobé]
  • Disseny digital i tecnologies creatives. On l'art i la tecnologia es troben. [Rosa Gil]

GALERIA FOTOGRÀFICA