322 alumnes de 56 centres participen a la Jornada de Campus Oberts de l'EPS

El segon centre de la UdL més demandat per a la JCO

Descarregar Pdf
IMG_0160
Magda Valls, directora de l'EPS, en la sessió de benvinguda i presentació de l'EPS a l'Auditori del CCCT

GALERIA FOTOGRÀFICA

Els participants a la JCO EPS que no van poder respondre l'enquesta d'opinió, poden fer-ho a ENQUESTA D'OPINIÓ JCO EPS 2020

El divendres 7 de febrer, en el marc de la Jornada de Campus Oberts (JCO) de la Universitat de Lleida (UdL), l'Escola Politècnica Superior (EPS) va rebre al Campus de cappont de Lleida i al Campus Igualada la visita de 322 alumnes dels darrers cursos de batxillerat i cicles formatius de 56 centres docents de les comarques de Lleida, Barcelona, Castelló i Osca, essent el segon centre de la UdL amb més visitants per darrere de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social, amb 399 alumnes i per davant de la Facultat de Dret, Economia i Turisme, amb 320.

La JCO té l’objectiu de donar a conèixer la UdL i proporcionar a l'alumnat delas darrers cursos de batxillerat i cicle formatius un primer contacte amb l’entorn universitari, així com informar sobre els estudis que s’imparteixen en tots els centres. A l'EPS, Susana Maza, Sotsdirectora d'estudiantat, promoció i qualitat, ha estat l'encarregada de l'organització i coordinació de la jornada, d'acord amb els següents programes:

Programa de la JCO a l'EPS al campus de cappont de Lleida

Programa de la JCO a l'EPS al Campus Igualada-UdL

Els estudiants han arribat a l'EPS a partir de les 09:05 i han estat rebuts per un grup d'alumnes voluntaris de l'escola (Boris Llona, Eva Barceló, Maria Massot, Dounia Badaoui, Miquel Angel Barraza i Guillem Vidal) que els han acompanyat durant tota la jornada.

A les 09:30 la directora de l'EPS, Magda Valls, acompanyada per tot el seu equip de direcció, ha rebut el gruix d'estudiants a l'Auditori del CCCT on els ha presentat els estudis que s'imparteix a l'escola. La presentació ha finalitzat amb la intervenció dels alumnes de l'EPS, Eva Barceló (3r curs del grau en Enginyeria Mecànica) i Boris Llona (3r curs del grau en Enginyeria Informàtica).

Posteriorment els alumnes han gaudit d'un esmorzar i tot seguit els nois i noies s'han dividit en grups per tal de participar en diversos tallers que l'Escola els hi havia organitzat:

Fabricació de peces amb impressores 3D (Elena Rúbies)

  • Descripció de les impressores 3D del Laboratori de Robòtica
  • Descripció del funcionament d'una impressora 3D: fabricació additiva amb termoplàstics i amb resina
  • Exemple de funcionament d'una impressora 3D cartesiana
  • Exemple de funcionament d'una impressora 3D Delta
  • Exemple de funcionament d'una impressora 3D LCD
  • Descripció d'aplicacions a nivell amateur i industrial
  • Visita al Laboratori de Robòtica per veure els robots mòbils creats amb impressores 3D

Arduino: lluitadors de sumo (Eva Barceló i Boris Llona)

L'Arduino és una placa electrònica de hardware lliure que permet desenvolupar aplicacions de manera senzilla. En aquest taller, els alumnes reben una petita lliçó sobre l'ús d'arduino i se'ls mostra una de les seves aplicacions;  els robots de sumo. Els estudiants podran participar en una competició amb lluitadors de sumo dissenyats amb arduino.

Giroscopi (Ariadna Carrobé i Maria Masot)

El giroscopi és un dispositiu mecànic que serveix per a mesurar, mantenir o canviar l'orientació a l'espai d'algun aparell o vehicle. En aquest taller manipularem i experimentarem  amb el dispositiu tot mostrant les seves aplicacions i veurem com la tecnologia, i en concret aquest aparell, és útil en la prevenció de riscos i accidents.

Materials de construcció. La construcció versus l'arquitectura (Josep Ramon Castro i Laura Boquera Marcelo)

En l'actualitat, l'elaboració d'un projecte d'arquitectura consta de diverses fases, la primera de les quals és el desenvolupament d'una idea, després es dibuixa en suport cad i/o paper, i a continuació, es construeix (idea-dibuix-construcció). Això no obstant, observant la història de la construcció, el cert és que mai ha estat així. L'arquitectura històricament es construeix, després hem après a imaginar-la abans de construir-la. De la mateixa manera que el llenguatge és l'essència del pensament, els materials de construcció són la substància de l'obra d'arquitectura o d'enginyeria.

Al taller de materials de construcció es presenten les característiques més rellevants dels materials de construcció que han formalitzat bona part dels edificis i obres singulars del segle XX: la terra en forma de tova i/o tàpia, la terra cuita o més coneguda amb el nom de ceràmica, la pedra natural, la pedra artificial o més coneguda com a formigó, la fusta i els acers.

Energia Solar fotovoltaica i termografia (Gemma Antoni, Desideri Regany, Alejandro Solans i Daniel Chemisana)

Es realitzarà una introducció de la llum solar, per a posteriorment parlar de la seva distribució espectral. Això ens donarà peu a explicar l'efecte fotovoltaic i introduir la transformació dels fotons incidents en corrent elèctric. En aquest mateix context, s'exposarà el concepte de la radiació emesa per qualsevol cos en funció de la seva temperatura i com la termografia és capaç de detectar-la i indicar la temperatura dels cossos.

Després d'aquesta breu introducció teòrica passarem a realitzar una demostració pràctica. D'una banda, farem servir un mòdul fotovoltaic per mostrar el seu funcionament i introduir conceptes important de l'energia solar fotovoltaica com és el seguiment "tracking", la utilització d'inversors i bateries, etc. D'altra banda, mitjançant una càmera termogràfica i termòmetres infrarojos explicarem curiositats de la radiació i la seva interacció amb diferents materials (materials transparents a la radiació, reflexius, etc.).

Aquests 322 alumnes corresponent a estudiants dels següents centres educatius:

INS La Mitjana

Lleida

INS Terres de Ponent

Mollerussa

INS Joan Brudieu

La Seu d'Urgell

Ramon Ribes Senar

Manresa

Col·legi La Salle

Mollerussa

Col·legi Claver

Raimat

INS Ciutat de Balaguer

Balaguer

INS Lo Pla d'Urgell

Bellpuig

Col·legi Terraferma

Alpicat

Col·legi Maristes Montserrat

Torrefarrera

INS Màrius Torres

Lleida

Col·legi Mirasan

Lleida

INS Josep Vallverdú

Les Borges Blanques

Col·legi Mater Salvatoris

Raimat

INS Josep Lladonosa

Lleida

INS Ronda

Lleida

Col·legi La Salle Mollerussa

Mollerussa

Col·legi Maristes Montserrat

Lleida

INS Manuel de Pedrolo

Tàrrega

INS Guindàvols

Lleida

INS Alcarràs

Alcarràs

Institut Samuel Gili i Gaya

Lleida

Col·legi Episcopal

Lleida

Institut d'Almenar

Almenar

Institució Tarragona (Aura)

La Canonja

Col·legi Lestonnac

Lleida

Per lliure

Benicarló (Castelló)

INS Ribera del Sió

Agramunt

INS Maria Rúbies

Lleida

INS Guillem Catà

Manresa

Escola Virolai

Barcelona

Biel Pérez José

Collbató

Escola Vedruna de Balaguer

Balaguer

Col·legi Les Heures

Lleida

INS Ronda

Lleida

INS Manuel de Montsuar

Lleida

INS Torre Vicens

Lleida

INS Canigó

Almacelles

INS Joan Solà

Torrefarrera

INS de l'Ebre

Tortosa

INS Pere Vives

Igualada

Acadèmia Martínez

Lleida

INS Hermanos Argensola

Castillazuelo (Osca)

INS Torre Vicens

Lleida

INS Joan Oró

Lleida

Col·legi Episcopal

Lleida

INS Seròs

Seròs

INS Deltebre

Deltebre

Institut Almatà

Balaguer

Escola Agrària del Solsonès

Olius

Institut Almatà

Balaguer

INS Binissalem

Consell (Mallorca)

CE Dolmen

Hospitalet de Llobregat

INS Vedruna

Tàrrega

Col·legi Sant Andreu Secundària

Badalona

Col.legi Badalonès

Badalona

Institut Josefina Castellvi

Viladecans

 

Paral·lelament s'ha organitzat, el mateix dia 7 de febrer i en el marc de la JCO, una activitat adreçada al professorat de secundària assistent que acompanya l'estudiantat a la Jornada de Campus Oberts: Programa de la JCO per al professorat de secundària

 

Finalment us recordem que properament l'EPS tornarà a obrir les seues portes  per als pares i mares que ho desitgin, tant a Lleida com a Igualada:

Dissabte, 25 d'abril: I Jornada de Campus Oberts per a Famílies UdL

Dissabte, 23 de maig: II Jornada de Campus Oberts per a Famílies UdL

La JCO per a Famílies s'adreça justament a les famílies d'estudiants de batxillerat i cicles formatius de grau superior de Lleida i comarques i de la Franja de Ponent, amb l'objectiu de donar a conèixer la UdL i proporcionar un primer contacte amb l'entorn universitari on es desenvolupa la vida acadèmica i vivencial de l'estudiantat als pares i mares de futurs alumnes universitaris, informar sobre els estudis que s'imparteixen en els centres universitaris i sobre els serveis i les prestacions que ofereix la UdL.

La jornada es desenvoluparà en dos torns (10h i 12h). En aquests torns les persones interessades poden conèixer els estudis i visitar les instal·lacions que ofereix l'EPS. La durada prevista de la visita és d'una hora i mitja.

INSCRIPCIÓ per Web

Localitzacions dels centres de la UdL