73 nous graduats i enginyers per l'EPS de la UdL van rebre ahir l'orla acadèmica

IMG_4825

L'Auditori de Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera del Campus de Cappont, va acollir aquest dijous, l'acte de lliurament de les Orles Acadèmiques de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida. En concret van rebre l'orla 73 nous graduats i enginyers corresponents a les promocions:

- I Grau en Arquitectura Tècnica
-VI Màster en Enginyeria de Programari Lliure
- V Màster en Interacció Persona - Ordinador
- III Màster en Ciències Aplicades a l'Enginyeria
- I M àster en Enginyeria Industrial
- I Màster en Enginyeria Informàtica

Va presidir l'acte el rector de la Universitat de Lleida, el Sr. Roberto Fernández i va apadrinar als estudiants de les diferents titulacions el Sr. Joan Vallvé i Ribera, degà del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya.

Tanmateix l'acte va comptar amb la presència de diferents personalitats de l'àmbit polític i empresarial de Lleida; Joaquim Llop, President del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya, demarcació de Lleida, Joan Monyarch, antic president del Col·legi d'Enginyers Tècnics Industrials de Lleida, Josep Clotet, gerent del Parc Científic de Lleida i Ferran Badia, vicerector de Planificació, Innovació i Empresa de la UdL i antic director de l'Escola.

L'acte es va iniciar amb el discurs del padrí de les promocions, el Sr. Joan Vallvé, que va centrar la seva intervenció en un discurs on s'anaven filant aspectes i fites històrics de l'enginyeria tant a nivell local com nacional i internacional, amb aspectes més acadèmics i actuals, que, en conjunt van oferir a un auditori abstret, una excel · lent visió de conjunt del panorama actual de les enginyeries, el seu passat i el seu futur. Futur en el qual, va destacar el Sr. Vallvé, les noves promocions de titulats hauran de jugar un paper fonamental, tant a nivell tècnic com a nivell humà i ètic on  destacà aspectes tan diversos com la honradesa, l'esperit emprenedor, l'empatia o el valor de prendre riscos.

Tot seguit es va realitzar l'acte de lliurament de les Orles Acadèmiques i el discurs dels alumnes, que va llegir l'alumne del Màster en Enginyeria Industrial, Marius David RuncanRuncan va centrar el seu discurs en els agraïments al padrí de promoció i al COEIC pel seu 150è aniversari, al professorat de l'Escola, als familiars i amics, així com amb el desig que la situació actual permeti als recents titulats obtindre bones oprtunitats  laborals. Aquesta part de l'acte  finalitzà amb el lliurament, per part dels alumnes, d'un obsequi al padrí de promoció, en la persona del alumne del Màster en Enginyeria Informàtica, Dani Martínez.

Posteriorment, el director de l'Escola Politècnica Superior, el Sr. Francesc Giné va dirigir a l'auditori unes paraules on va repassar, a grans trets, els vint anys d'història de l'EPS, va agrair l'esforç i la eficàcia de tots els que van contribuir i contribueixen a la excel·lència de l'Escola, va felicitar als estudiants nou titulats i als seus familiars per l'esforç dut a terme per aconseguir-ho, va agraïr a les empreses col·laboradores, institucions implicades, elss compromissos adquirits amb l'Escola …  i finalment va esperonar als nous enginyers a trobar el seu lloc en el món laboral i a continuar mantenint vincles formatius amb l'Escola.

Finalment va tancar l'acte el rector de la UdL, el Sr. Roberto Fernández. El rector va centrar el seu discurs en els agraïments, tant a estudiants i familiar , pel fet de triar per a la seva formació la UdL . Així mateix, va demanar als titulats màxima implicació en els treballs que, de ben segur, aconseguiran en el futur i que no oblidin mai el seu pas per l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida.

L'acte va finalitzar amb un petit refrigeri servit al jardí interior del Campus. Va ser un moment on estudiants, familiars, professorat i autoritats, van compartir, de forma distesa i animada, anècdotes, vivències i projectes.

Imatges

Premsa