800 estudiants a les Proves CANGUR realitzades a l'EPS

IMG_6653

Mes de 800 estudiants d'ESO i Batxillerat de Lleida van participar ahir en les Proves Cangur que organitza la Societat Catalana de Matemàtiques en col·laboració amb el departament de Matemàtica de la Universitat de Lleida.

Les proves Cangur són una activitat que es marca com a objectiu estimular i motivar l'aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes. Consisteix en una prova de reptes matemàtics, de dificultat creixent i de resposta tancada.

Els enunciats els prepara, en una reunió internacional,  l'associació Le Kangourou sans Frontières, on Catalunya hi participa com a nació i actualment ostenta, per elecció, un dels càrrecs de l'equip directiu de l'associació.

Els participants i les participants d'arreu d'Europa i d'altres països del món es plantegen els mateixos problemes i tenen un temps d'una hora i un quart per resoldre'ls.

L'Escola Politècnica Superior acollir a les seves instal·lacions del Campus de Cappont aquestes proves, dividides en quatre nivells d'acord al nivell d'estudis: 3r d'ESO, 4t d'ESO, 1r de Batxillerat i 2n de Batxillerat.

Com a activitats complementaries a la jornada, que va durar tot el matí, l'EPS va programar diversos tallers (Taller de Robòtica, organitzat pel grup de Robòtica del Grup de Recerca GREA Innovació Concurrent i un Taller de Criptografia, organitzat pel Grup de Recerca en Criptografia i Grafs) amb l'objectiu de donar a conèixer l'Escola i els estudis que s'hi imparteixen, així com una Ginkama Digital que va permetre als alumnes visitar i conèixer l'Escola en un format lúdic i innovador.

Imatges

Lleida tv NOTÍCIES MIGDIA del 20 de març de 2014 (del 05:24 al 08:09)