Acte de lliurament de les Orles Acadèmiques de l'EPS 2012

IMG_0947

L'Auditori de Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera del Campus de Cappont, ple a vessar de familiars i amics, va acollir el passat divendres, l'acte de lliurament de les Orles Acadèmiques de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida. En concret van rebre l'Orla 123 nous enginyers corresponents a les promocions:

- XX Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió
-XX Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes
- XIII Enginyeria Tècnica Industrial, especialitat Mecànica
- II Grau en Enginyeria de l'Edificació
- VIII Enginyeria Informàtica

Va presidir l'acte el rector de la Universitat de Lleida, el Sr. Roberto Fernández i va apadrinar als estudiants de les diferents titulacions el Sr. Francisco Sapena Soler, president executiu de Lleida.Net.

L'acte es va iniciar amb el discurs del padrí de les promocions, el Sr. Francisco Sapena, que va centrar la seva intervenció en un decàleg dels aspectes laborals i personals que els alumnes,  ja enginyers, haurien de seguir  a les empreses on, a partir d'ara, aniran a terballar, o bé en les empreses que ells mateixos crearan.  En aquests decàleg el Sr. Sapena hi destacà aspectes tan diversos com la honradesa, l'esperit emprenedor, l'empatia o el valor de prendre riscos. Va ser un discurs ple d'anècdotes i referències personals que van arrencar, en diverses ocasions, la complicitat de l'Auditori.

Tot seguit es va realitzar l'acte de lliurament de les Orles Acadèmiques i el discurs dels alumnes, que va llegir l'alumna de Enginyeria Tècnica Industrial, Laura Rubio. Laura va centrar el seu discurs en els agraïments al professorat, al familiars i amics, així com amb el desig que la situació actual permeti als recents titulats de tenir bones oprtunitats  laborals. Aquesta part de l'acte  finalitzà amb el lliurament, per part dels alumnes, d'un obsequi al padrí de promoció.

Posteriorment, el director de l'Escola Politècnica Superior, el Sr. Francesc Giné va dirigir a l'auditori unes paraules on va repassar, a grans trets, els vint anys d'història de l'EPS, va agrair l'esforç i la eficàcia de tots els que van contribuir i contribueixen a la excel·lència de l'Escola, estudiants i familiars, professorat, PAS, empreses col·laboradores, institucions implicades, …  i finalment va esperonar als nous enginyers a trobar el seu lloc en el món laboral i a continuar mantenint vincles formatius amb l'Escola.

Finalment va tancar l'acte el rector de la UdL, el Sr. Roberto Fernández. El rector va centrar el seu discurs en els agraïments, tant a estudiants i familiar , pel fet de triar per a la seva formació la UdL . Així mateix, va demanar als titulats màxima implicació en els treballs que, de ben segur, aconseguiran en el futur i que no oblidin mai el seu pas per l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida.

L'acte va finalitzar amb un petit refrigeri servit al jardí interior del Campus. Va ser un moment on estudiants, familiars, professorat i autoritats, van compartir, de forma distesa i animada, anècdotes, vivències i projectes.

Premsa

7 de juliol de 2012