Acte de lliurament de les Orles Acadèmiques de l'Escola Politècnica Superior

DSC_0791

La Sala Ricard Vinyes de La Llotja  - Palau de Congressos de Lleida, va acollir ahir dijous, l'acte de lliurament de les Orles Acadèmiques de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida. En concret van rebre l'orla 125 nous enginyers i arquitectes tècnics corresponents a les promocions:

- V Grau en Arquitectura Tècnica, amb 38 titulats
- III M àster en Enginyeria Industrial, amb 2 titulats
- III Màster en Enginyeria Informàtica, amb 2 titulats
- II Grau en Enginyeria Informàtica, amb 29 titulats
- II Grau en Enginyeria Mecànica, amb 40 titulats
- II Grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, amb 14 titulats
.

Va presidir l'acte  el rector de la Universitat de Lleida, el Sr. Roberto Fernández i va apadrinar als estudiants de les diferents titulacions el Sr. Josep M. Llop Torné, arquitecte - urbanista director de la Càtedra UNESCO  de la UdL en Ciutats Intermèdies.

DSC_0763

Tanmateix l'acte va comptar amb la presència de diferents personalitats de l'àmbit polític i empresarial de Lleida; Ramon Grau, president del Col·legi d'Enginyers Tècnics Industrials de Lleida, Francesc Barbera i Frederic Lorente del Col·legi d'Aparelladors i Aparelladores, Arquitectes Tècnics i Arquitectes Tècniques, Enginyers i Enginyeres d'Edificació de Lleida, Josep Clotet, gerent del Parc Científic de Lleida, Josep V. Marin del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya i Francesc Vidal, responsable del Centre de Seguretat i salut Laboral de Lleida i antic padrí d'Orles de l'EPS, el vicerector de Planificació, Innovació i Empresa de la Universitat de Lleida i antic director de l'Escola, el Sr. Ferran Badia i el president del Consell Social de la UdL, el Sr. Ramon Roca.

L'acte es va iniciar amb el discurs del padrí de les promocions, el Sr. Josep Maria Llop Torné.

DSC_0540

Tot seguit es va realitzar l'acte de lliurament de les Orles Acadèmiques i el discurs dels alumnes, que va llegir l'alumne del Grau en Enginyeria Informàtica, Raúl Marín. En Raúl va centrar el seu discurs en els agraïments al padrí de promoció, al professorat de l'Escola, al suport rebut pels familiars i amics. Aixi mateix, en nom de tots els alumnes de l'Escola va voler retre un emocionant homenatge al professor Josep M. Ribó que ens deixà aquest any.

DSC_0675

Aquesta part de l'acte  finalitzà amb el lliurament, per part dels alumnes, d'un obsequi al padrí de promoció, en la persona de l'alumna del Grau en Enginyeria Informàtica, Tatiana Vilalta l'alumna del Grau en Arquitectura Tècnica, Aina Sala.

DSC_0695

Posteriorment, el director de l'Escola Politècnica Superior, el Sr. Francesc Giné va dirigir a l'auditori unes paraules on va repassar, a grans trets, els vint-i-quatre anys d'història de l'EPS, va agrair l'esforç de tots els que van contribuir i contribueixen a la excel·lència de l'Escola, amb un especial record emocionat per tots aquells que, malauradament, van deixar-nos abans d'hora.  Així mateix, va felicitar als estudiants nou titulats i als seus familiars per l'esforç dut a terme per aconseguir-ho, va agrair a les empreses col·laboradores, institucions implicades, els compromisos adquirits amb l'Escola. També va destacar l'esforç d'internacionalització endegat per l'EPS amb l'objectiu de formar amb les màximes garanties als seus estudiants en un món global ple d'oportunitat,  i finalment va esperonar als nous enginyers a trobar el seu lloc en el món laboral i a continuar mantenint vincles formatius amb l'Escola.

DSC_0722

Finalment va tancar l'acte el rector de la UdL, el Sr. Roberto Fernández que va centrar el seu discurs en els agraïments, tant a estudiants i familiars, pel fet d'haver triat i confiat  la seva formació i, per tant una part important del seu futur laboral i personal, a la UdL i els va demanar als alumnes titulats que no oblidin mai el seu pas per l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, que per sempre continuarà essent casa seva.

DSC_0778

L'acte va finalitzar amb el Gaudeamus Igitur, l'himne universitari per excel·lència i una trobada distesa i informal a la part exterior de la Llotja entre titulats, familiars, professorat i autoritats que van compartir, anècdotes, vivències i projectes.

DSC_0781

Podeu veure totes les imatges de l'acte al Facebook de l'Escola Politècnica Superior

facebook-logo Photocall

facebook-logo Desenvolupament de l'acte