Acte de lliurament de les Orles acadèmiques de l'EPS

IMG_3044

L'Auditori de Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera del Campus de Cappont, ple a vessar, va acollir ahir a la tarda, l'acte de lliurament de les Orles Acadèmiques de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida. En concret van rebre l'Orla 129 nous enginyers corresponents a les promocions:

- XIX Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió
-XIX Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes
- XII Enginyeria Tècnica Industrial, especialitat Mecànica
- I Grau en Enginyeria de l'Edificació
- VII Enginyeria Informàtica
- I Màster en Ciències Aplicades a l'Enginyeria

Va presidir l'acte el rector de la Universitat de Lleida, el Sr. Roberto Fernández i va apadrinar als estudiants de les diferents titulacions el Sr. Ramon Térmens, president del Grup Taurus.

Tanmateix l'acte va comptar amb la presència de diferents personalitats de l'àmbit polític i empresarial de Lleida; Àngel Ros, alcalde de Lleida, Montse Mínguez, regidora de l'Ajuntament de Lleida en Noves Tecnologies i Parc Tecnològic, Econimia i Hisenda i Turisme, Joaquim Llop, President del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya, demarcació de Lleida, Joan Monyarch, president del Col·legi d'Enginyers Tècnics Industrials de Lleida, Pere Garrofé, President del Col·legi d'Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Lleida, Josep Clotet, gerent del Parc Científic de Lleida, Emili Dalmau, President del Grup Dalmau Multimèdia, Josep M. Pujol, President del Grup Pujol, Francesc Escoda, gerent del Centre de Desenvolupament Tecnològic d'INDRA i Ferran Badia, vicerector de Planificació, Innovació i Empresa de la UdL i antic director de l'Escola.

L'acte es va iniciar amb un impecable discurs del padrí de les promocions, el Sr. Ramon Térmens, que va centrar la seva intervenció en els aspectes laborals i personals que els alumnes,  ja enginyers, trobaran a les empreses on, a partir d'ara, aniran a terballar. Va ser un discurs ple d'anecdotes i referències personals que van arrencar, en diverses ocasions, la complicitat de l'Auditori.

Tot seguit es va realitzar l'acte de lliurament de les Orles Acadèmiques, el discurs dels alumnes, que va llegir l'alumne de Enginyeria Tècnica Industrial, David Puig i el lliurament, per part dels alumnes, d'un obsequi al padrí de promoció; Lliurament que va dur a terme, en representació de tots els seus companys, l'alumna d'Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió, Laura Cayuela.

Posteriorment, el director de l'Escola Politècnica Superior, el Sr. Francesc Giné va dirigir a l'auditori unes emocionades paraules on va repassar, a grans trets, els vint anys d'història de l'EPS, va agrair l'esforç i la eficàcia de tots els que van contribuir i contribueixen a la excel·lència de l'Escola, estudiants i familiars, professorat, PAS, empreses col·laboradores, institucions implicades, ...  i finalment va esperonar als nous enginyers a trobar el seu lloc en el món laboral i a continuar mantenint vincles formatius amb l'Escola.

Finalment va tancar l'acte el rector de la UdL, el Sr. Roberto Fernández. El rector va centrar el seu discurs en els agraïments, tant a estudiants i familiars, personal docent de l'Escola i personalitats de l'àmbit polític i empresarial de Lleida, pel fet de triar i donar suport a la UdL. Així mateix, rebutjant la tònica general d'aquestes ocasions d'oferir un parlament institucional a l'ús, el seu discurs va estar ple de picades d'ullet constants a un auditori, ple d'estudiants i familiars, aconseguint una complicitat total de la sala.

L'acte va finalitzar amb un petit refrigeri servit al jardí interior del Campus. Va ser un moment on estudiants, familiars i autoritats, ja relaxats i distesos, van estar llarga estona compartint animades converses en unes hores del vespre en les què el sufocant calor de tot el dia donava una treva.

1Fotos

1premsa