Acte oficial de la signatura del conveni de la Doble Titulació Arquitectura Tècnica - Civil Engineering

_DSC5817

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

La Sala de reunions de l'edifici del rectorat de la Universitat de Lleida ha acollit avui, 16 de maig, l'acte oficial de la signatura del conveni entre la VIA University College (VIA UC) de Dinamarca i la Universitat de Lleida (UdL) pel qual, ambdues universitats, oferiran als seus respectius alumnes la Doble Titulació Bachelor of Civil Engineering - Grau en Arquitectura Tècnica.

Han oficialitzat la signatura d'aquest conveni, per part la UdL, el Sr. Roberto Fernández, rector de la UdL i el Sr. Francesc Giné, director de l'Escola Politècnica Superior (EPS); i per part de la VIA UC, la Sra. Lotte Thøgersen, representant legal de VIA UC.

_DSC5839

És conegut que els àmbits laborals dels Civil Engineers (Enginyers Civils) i dels Buildings Engineers (Arquitectes Tècnics) són diferents; mentre que els Enginyers Civils s'orienten més cap al desenvolupament de projectes vinculats a infraestructures i grans obres, els Enginyers de l'Edificació es centren més aviat cap a l'edificació i petites obres associades al procés d'edificació.

Aquest fet però no treu que les capacitats que necessiten aprendre aquests titulats per a desenvolupar la seva feina siguin molt similars, de manera que es pot verificar que les titulacions que donen accés a aquestes dues professions comparteixen un gran número de competències, i en conseqüència les assignatures que s'imparteixen solen ser molt similars en un gran percentatge de la titulació.

Té sentit, doncs, plantejar la possibilitat de que un estudiant que ha cursat una d'aquestes titulacions, durant la qual ha adquirit tot un seguit de competències compartides amb l'altra titulació, pugui en un període relativament raonable de temps completar l'altra titulació.

I es per això que l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) juntament amb la VIA University College de Dinamarca (VIA UC) impartirà una doble titulació pionera d'arquitectura tècnica i enginyeria civil a partir del curs 2013-2014. L'alumnat haurà de  fer com a mínim un curs acadèmic  (10 mesos o dos semestres) a l'estranger per obtenir els dos títols. Aquest doble grau serà impartit en anglès tant a la UdL com a la universitat danesa, amb la qual l'EPS hi està col·laborant des de fa anys.

Així mateix cal destacar el fet que estudiar a Dinamarca és diferent del que la majoria dels estudiants internacionals estan familiaritzats. A la VIA UC s'utilitza una metodologia orientada a projectes, basada en la bona comunicació i el diàleg entre els estudiants i els seus professors, el treball orientat a projectes de grup, i un entorn internacional que promou la comprensió intercultural. Estudiants de diverses nacionalitats assisteixen als programes internacionals, el que provoca que l'intercanvi d'idees es porta a terme en un ambient veritablement internacional representat pels estudiants de tot el món. Aquestes diferències culturals són molt apreciades, ja que condueixen a la comprensió intercultural i a la creació de xarxes socials arreu del món.

_DSC5849

Aquesta proposta neix amb la voluntat de possibilitar als titulats (Enginyers Civils o Arquitectes Tècnics) de qualsevol de les dues universitats (VIA UC - EPS) d'assolir una segona titulació, en una universitat estrangera, que es complementa perfectament amb el seu primer títol i que els capacita per a afrontar amb major garanties d'èxit els seus futurs reptes laborals. A més, el fet de dur a terme la doble titulació amb una altra universitat europea suposa que l'estudiant haurà d'afrontar el repte de traslladar-se i residir a l'estranger durant un període de, com a mínim, un any. Aquest fet pot ser determinant en la consecució dels objectius que planteja el recent implantat Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), l'objectiu principal del qual és formar professionals capaços de treballar de forma eficient en qualsevol país de la Unió Europea.

Des de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida es creu que accions d'aquesta índole són molt necessàries per dinamitzar el sector de l'edificació així com perquè els futurs professionals comprenguin i visualitzin de forma global les autèntiques i excel·lents oportunitats laborals que ofereix, a nivell europeu i mundial, aquest sector.

Podeu cercar més informació sobre aquesta doble titulació VIA UC- UdL  AQUÍ

_DSC5834