Agustín Benabarre, guanyador del Premi Enginy 2012

FGV_2663

El passat divendres, en el marc de la Festa de la Professió del CETILL - AETILL 2012 que es va realitzar a la Llotja de Lleida, es va dur a terme el lliurament del Premi Enginy 2012.

El Premi Enginy, arriba a la seva novena edició i està coorganitzat pel Col·legi i l'Associació d'Enginyers Tècnics Industrials de Lleida (CETILL) i l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) s'otorga al millor Projecte Fi de Carrera de la Titulació d'Enginyeria Tècnica Industrial, especialitat en Mecànica, del curs 2010-2011.

El jurat del premi Enginy 2011 format per representants del CETILL  (Sr. Robert Eguren-Pozo i el Sr. Jordi Torres) i  de l'Escola  Politècnica Superior ( Sr. Francesc Giné, director de l'Escola i el Sr. Gabriel Pérez, cap d'estudis de la titulació d'Industrials), va considerar oportú  otorgar el primer permi, amb una dotació econòmica de 2000€, a l'enguinyer  tècnic Agustín Benabarre Vidal pel seu projecte "Diseño y optimización de silla de ruedas off road con suspensión independiente para personas con movilidad reducida", coodirigit pels professors de l'EPS, Miquel Nogués i Javier Bradineras.

Benabarre va basar el seu projecte en el disseny i posterior optimització d'una cadira de rodes pensada per a un ús off road i dotada de suspensió en totes les seves rodes que permet rodar per qualsevol superficie, traspassar barreres arquitectòniques, com vorades, amb una major facilitat, ajustar l'inclinació de les rodes posteriors i avançar o retrocedir el centre de gravetat per utilitzar-la per esports en cadira o, simplement per un maneig mes segur. Tot això lligat a una gran comoditat gràcies a l'opció d'ajustament del xassís i el suport d'acord a la morfologia de cada usuari.

Premsa

REVISTA CETILL, Març 2012 - Núm. 74