Albert Barqué-Duran, professor de l'EPS, inaugura l'exposició Mind the Deep: Artificial Intelligence and Artistic Creation

L'exposició del Shanghai Ming Contemporary Art Museum a Shanghai es podrà visitar fins al 9 de febrer de 2020

AlbertrBarque2
Artistes participants a l’exposició Mind the Deep: Artificial Intelligence and Artistic Creation FOTO: Shanghai Ming Contemporary Art Museum

Albert Barqué-Duran, doctor i professor del Grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL),  artista en residència a Sónar+ D x Factory Berlin i honorari de recerca a City, University of London participarà l’exposició Mind the Deep: Artificial Intelligence and Artistic Creation del Shanghai Ming Contemporary Art Museum a Shanghai (Xina) del 7 de novembre de 2019 al 9 de febrer de 2020.

L’exposició presenta 28 obres d’art de 22 artistes i grups d’artistes, juntament amb demostracions de conferències d’AI, per investigar com la intel·ligència artificial ha entrat en diferents nivells i etapes de la creació artística: desenvolupament de conceptes, construcció lògica, específica. eines i efectes. A més, l’exposició també explica com la intel·ligència artificial s’associa als circuits cerebrals encoberts de la nostra vida avui dia, així com la inconsciència col·lectiva que es troba immersa en el tecnocè.

L’Albert Barqué-Duran va ser l’artista encarregat d’inaugurar l’exposició el passat 6 de novembre amb l’obra “My Artificial Muse” (Albert Barqué-Duran, Mario Klingemann, Marc Marzenit). Una actuació premiada a la intersecció entre art, ciència i tecnologia que es va estrenar a Sónar + D (Barcelona) i ara es troba en un World Tour, explorant com la Intel·ligència Artificial (AI) pot col·laborar amb els humans en els processos creatius i artístics.

L’artista humà Albert Barqué-Duran realitzà un espectacle de pintura en viu mitjançant pintures a l’oli, reproduint una obra dissenyada completament per una xarxa neuronal artificial concebuda per Mario Klingemann. A més, la màquina intel·ligent artificial realitza una mostra visual de mapeig sobre com genera noves pintures i mostra els processos de creativitat computacional que hi ha al darrere. Una banda sonora generativa, produïda per Marc Marzenit, s’emmarca en directe a través d’una sèrie de sensors encarnats que segueixen els moviments de l’artista durant la representació. Aquest conjunt musical pretén submergir el públic en el desenvolupament de la narració. Cada actuació és única. Una nova musa artificial creada computacionalment. Una nova musa clàssica pintada en directe. Un nou conjunt de música muntat en directe.

L'artista i investigador Albert Barqué-Duran s'incorpora com a professor a l'Escola Politècnica Superior [Setembre 2019]

Lliurament del Premi Internacional Ciutat de Lleida a Albert Barqué-Duran i Marc Marzenit, creadors del projecte "The Zero-Gravity Band" [Març 2019]

L'EPS col·labora i dona suport al projecte artístic-científic "The Zero-Gravity Band" [Juny 2018]

Albert Barqué i Marc Marzenit van presentar el projecte artístic-científic "The Zero-Gravity Band" a l'EPS [Maig 2018]