Alumnes de l'EPS realitzen una visita d'obra a l’antic edifici de “La Teneria” d’Igualada.

IMG_20181113_135827
Els alumnes de l'EPS, a "La Teneria"

Ahir dimarts 13 de novembre, vuit alumnes de l’assignatura d’Instal·lacions II del Grau en Arquitectura Tècnica i Edificació de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) van realitzar, sota la coordinació del professor de l'assignatura Josep Piqué Palacín, una visita d’obra a l’antic edifici de “La Teneria” que es troba a la Plaça del Rei d’Igualada.

L’empresa lleidatana Benito Arnó s’encarrega del projecte bàsic i executiu de rehabilitació de l’antic edifici “La Teneria” per tal de transformar-lo en la nova seu de l'Arxiu comarcal i l'Escola d'Idiomes i Adults d’Igualada.

L'edifici acollia l'Escola Superior Industrial d'Adoberia. El projecte original el van signar els arquitectes Buenaventura Bassegoda i José Antonio Coderch de Senmenat, les obres van arrencar el 1951 i les classes van començar el 1956. Fins l'any 2014, quan l'activitat universitària es va traslladar al nou Campus Universitari del Pla de la Massa, actualment amb titularitat UdL i on l'EPS hi imparteix titulacions de grau i màster, “La Teneria” va acollir estudis universitaris vinculats a una activitat industrial molt arrelada a la ciutat, com és l'elaboració de pell de qualitat.