Alumnes de l'Escola Pia Igualada visiten el Campus Igualada-UdL

Avui dijous 16 de gener, alumnes de batxillerat de l'Escola Pia d'Igualada han visitat les instal·lacions del Campus Igualada-UdL en el marc d'una jornada d'orientació universitària coordinada per la Sotsdirectora d'Estudiantat, Promoció i Qualitat de l'escola, Susana Maza i per la professora del campus Igualada, Rosa Cuadros.

Els alumnes de l'institut s'han desplaçat al campus i durant tot el matí han realitzat una jornada d'orientació universitària centrada en tres grans activitats:

• Una xerrada informativa sobre les possibilitats d'estudis que ofereix l'EPS a càrrec de Grau Baquero, cap d'estudis de les titulacions d'Enginyeria del campus
  •  Una visita guiada a les principals instal·lacions del campus, a càrrec de Rosa Cuadros, coordinadora de promoció del Campus
  • La realització de diversos tallers de Química a càrrec de les professores Irene Compte, Maria Reyes i l'estudiant Marta Molina:

Química. Determinar el contingut de cafeïna d’una beguda de cola

En aquest taller els alumnes podran detectar la presència de cafeïna i determinar-ne la concentració en una mostra de cola. Si ho prefereixen, els alumnes poden portar una marca de cola determinada per ser analitzada. Segons disponibilitat de temps es pot complementar el taller amb la introducció a l’espectroscòpia infraroja i a la cromatografia en fase gas amb detecció de masses.

Química. Determinar la duresa d’una aigua

En aquest taller els alumnes podran determinar la duresa d’una aigua i inclús portar la seva aigua per analitzar.

Química. Vols conèixer les reaccions químiques?

En aquesta activitat els alumnes coneixeran diversos tipus de reaccions químiques a partir de productes quotidians i aprendran a distingir-les.

L'activitat s'organitza sota un pla d'impuls de les vocacions científiques i tecnològiques de l'EPS que es plasma en l'organització i/o participació en diverses activitats adreçades als alumnes de secundària, batxillerat i cicles formatius de les seves zones d'influència: la província de Lleida, les comarques de la franja i, des del curs acadèmic 2018-19, també la província de Barcelona, gràcies a la titularitat del Campus Universitari Igualada-UdL, un campus que la Universitat de Lleida té a la ciutat d'Igualada.

L'EPS compta amb un ampli Catàleg de tallers i activitats de transferència Secundària-Universitat per donar a conèixer la seva oferta formativa diferencial de Grau i Doble Grau: dobles graus internacionals, aprenentatge en anglès, modalitat de formació dual, etcètera.