Alumnes de l'INS Maria Rúbies visiten l'EPS

Assisteixen a dos tallers d'energia i sostenibilitat

El divendres 28 de febrer, l'Escola politècnica Superior (EPS) va oferir una jornada d'orientació universitària als alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Maria Rúbies de Lleida, coordinada per la Sotsdirectora d'Estudiantat, Promoció i Qualitat de l'escola, Susana Maza en col·laboració amb els professors del Grau en Enginyeria en Energia i sostenibilitat.

La jornada es va centrar en una xerrada informativa sobre les possibilitats d'estudis que ofereix l'EPS i la realització de dos tallers especialment dedicats a l'Energia i la Sostenibilitat:

Es realitzarà una introducció de la llum solar, per a posteriorment parlar de la seva distribució espectral. Això ens donarà peu a explicar l'efecte fotovoltaic i introduir la transformació dels fotons incidents en corrent elèctric. En aquest mateix context, s'exposarà el concepte de la radiació emesa per qualsevol cos en funció de la seva temperatura i com la termografia és capaç de detectar-la i indicar la temperatura dels cossos.

Després d'aquesta breu introducció teòrica passarem a realitzar una demostració pràctica. D'una banda, farem servir un mòdul fotovoltaic per mostrar el seu funcionament i introduir conceptes important de l'energia solar fotovoltaica com és el seguiment "tracking", la utilització d'inversors i bateries etc. D'altra banda, mitjançant una càmera termogràfica i termòmetres infrarojos explicarem curiositats de la radiació i la seva interacció amb diferents materials (materials transparents a la radiació, reflexius, etc.).

L’arquitectura forma part del medi on habitem els éssers humans. La manera de construir els edificis pot repercutir notablement en el medi ambient. El taller pretén donar una pinzellada dels conceptes fonamentals que permeten construir l’arquitectura d’una manera més sostenible. Es tractaran conceptes com la inèrcia tèrmica als edificis, la utilització de l’aïllament tèrmic, els materials de construcció de baix impacte ambiental o l’energia que consumeix l’edifici.