Alumnes de l'institut Gili i Gaya participen en un taller d'Arduino a l'EPS

En el marc d'un conveni de col·laboració d'ambdós institucions

En el marc del conveni signat el passat 3 de novembre entre la Generalitat de Catalunya i la Universitat de Lleida (UdL) per desenvolupar el Programa per a l’impuls de les vocacions científiques, tecnològiques, en enginyeria i matemàtiques (STEM) a l’Institut Samuel Gili i Gaya de Lleida, en el que participa de forma directa l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la UdL, ahir van visitar l'Escola els alumnes de 2n curs d'ESO per realitzar un taller de programació d'Arduino.

El Taller de programació d'Arduino, coordinat per Susana Maza, responsable del programa Sinergia i Gabriel Pérez, sotsdirector d'Estudiantat, promoció i Qualitat de l'EPS, s'organitzà el tres grups de treballs, i va desenvolupar-se per part d'alumnat del Grau en Enginyeria Informàtica de l'Escola.

Arduino és una plataforma open source molt popular actualment, amb la qual es poden crear objectes electrònics interactius com ara robots o sistemes domotitzats. El microcontrolador de la placa es programa mitjançant un llenguatge de programació propi i un entorn de desenvolupament també propi. Els projectes fets amb Arduino poden executar-se sense necessitat de connectar-los a un ordinador, tot i que tenen la possibilitat de fer-ho i comunicar amb diferents tipus de programes.

L'activitat busca aconseguir que els alumnes vegin els principis bàsics d’electrònica per a poder manipular aquesta plataforma i desenvolupin alguns projectes pràctics amb els que vegin un ventall de possibilitats de tot el que poden arribar a fer amb aquest dispositiu.