Alumnes del GATE visiten les obres de rehabilitació de la Seu Vella de Lleida

IMG_20201105_164102
Imatge general de les obres de restauració i sanejament de les cobertes del claustre

El passat dijous, 5 de novembre els alumnes de 4t curs del Grau en Arquitectura Tècnica i Edificació de l'Escola Politècnica Superior de la UdL van fer una visita d'obra a la Seu vella de Lleida en el marc de l'assignatura de Rehabilitació, coordinada pel professor Josep Coll i amb la participació de l'arquitecte i professor de l'EPS, Xavier Rodríguez.

Els alumnes van poder gaudir, de primera mà, de les excel·lents explicacions de l'arquitecte tècnic de l'obra, el Sr. Joan Olivart i Palau.

Les obres se centren en diferents espais del monument com són la Porta dels Apòstols, amb la finalitat d'aturar-ne els processos de degradació a més d'intervenir en el remat de la façana i millorar la coberta; en els pisos interiors i el templet del campanar; i també inclouen una primera fase de restauració i sanejament de les cobertes del claustre, per millorar-ne la impermeabilització, així com l'evacuació correcta de les aigües i l'alleugeriment de càrregues en els nervis de les voltes.

El Consorci del Turó de la Seu Vella preveu que els treballs puguin enllestir-se entre finals d'aquest any o principis del vinent, mantenint així el calendari previst. Les obres, que van començar el novembre passat, les executa la Generalitat i tenen un pressupost de més d'1,7 milions d'euros.