Alumnes del Grau en Arquitectura Tècnica visiten l'obra de la casa de fusta de Cavallers 57

foto

El passat divendres, un grup de 35 professors i alumnes del Grau en Enginyeria de l'Edificació (Arquitectura Tècnica) de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, van visitar l'obra de la casa de fusta del carrer Cavallers 57 de l'arquitecte Ramon Llobera Serentill.

Aquest edifici del Centre Històric de Lleida ostenta el rècord de l'edifici més alt d'Espanya construït amb fusta. L'edifici té cinc pisos més la planta sotacoberta, que a la pràctica suposa sis plantes (fins ara, només hi ha cases unifamiliars o de dues altures com a màxim)  i consta de 9 apartaments de lloguer d'entre 54 i 70 m² construïts (tot i que un d'ells és un dúplex amb terrassa) i unes oficines. El propietari és un particular, l'arquitecte és Ramon Llobera Serentill i de la construcció s'encarrega Construccions Pallàs. Tota la fusta necessària per aixecar l'edifici, d'avet blanc és de KLH (amb segell de qualitat AITIM) i procedeix d'Àustria.

L'edifici serà energèticament eficient, amb aïllant tèrmic, calefacció centralitzada de biomassa i plaques solars. I no tindrà sistema d'aprofitament de l'aigua per falta d'espai. La fusta utilitzada té també un tractament contra el foc. La despesa en climatització serà mínim per als inquilins per les característiques sostenibles de l'immoble i es calcula que la  Estarà totalment acabat en uns 6 mesos.