Alumnes del Grau en Enginyeria Informàtica visiten el grup Mahou-San Miguel a Lleida

Copia mobil 035

El passat dijous, un grup de 36 professors i alumnes  de l'assignatura d'organització empresarial de primer curs del Grau en Enginyeria Informàtica de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, van visitar el Centre d'Interpretació Industrial del Grup Mahou-San Miguel a Lleida.

Donar a conèixer l'origen de San Miguel i el procés d'elaboració de la cervesa és l'objectiu que persegueix el Centre d'Interpretació Industrial del Grup Mahou-San Miguel. Es tracta d'un complex pioner pel que fa a la forma de mostrar una instal·lació industrial on els visitants poden conèixer de primera mà com s'elabora un dels productes més antics de la civilització: la cervesa, l'origen de la qual es remunta a 6.000 anys d'antiguitat.

Es tracta d'acostar els processos productius del Grup Mahou-San Miguel al consumidor d'una manera dinàmica i original, mostrant les garanties de seguretat , els controls de qualitat existents i la rigorosa normativa que marca la producció alimentaria en la elaboració d'una cervesa. En definitiva processos industrials i empresarials que han de conèixer els futurs enginyers.

El Centre d'Interpretació Industrial de la fàbrica de Lleida ofereix una visió àmplia i completa tant del procés d'elaboració de cervesa com de la història de la companyia. L'any 1946 es crea a Lleida l'empresa  La Segarra SA, amb la finalitat de fabricar cervesa però els tràmits burocràtics van fer que la seva posada en marxa no tingués lloc fins al 1953, quan signa l'anomenat "acord de Manila" amb la fàbrica de cervesa Filipina San Miguel Corporation, pel qual  neix una nova cervesera espanyola, denominada La Segarra SA, independent de la matriu filipina. No obstant, l'any 1957 es duu a terme un canvi de denomonació a "San Miguel, Fábrica de Cerveza y Malta, S.A", empresa totalment independent de San Miguel Corporation, però amb la que comparteix nom i logotip arran del acord signat el 1953. Actualment és el major productor de cerveses de l'Estat Espanyol.

Copia mobil 048

Copia mobil 039