Alumnes del Grau en Enginyeria Mecànica de l'EPS, visiten la planta de generació elèctrica renovable Termosolar Borges

IMG_4974

Una vintena d'alumnes de Instal·lacions II i Instal·lacions III del Grau d'Enginyeria Mecànica, acompanyats pels professors, Josep Eras i Marc Medrano, van visitar el passat dijous 25 de febrer la planta de generació elèctrica renovable Termosolar Borges on van ser rebuts pel Sr. Ramon Carbonell, Gerent - Director de Planta de la UTE Termosolar Borges O&M.

La planta va entrar en funcionament el gener del 2013  i es tracta de la primera instal·lació híbrida al món que combina energia termosolar i biomassa; Subministra energia elèctrica neta a 27.000 llars, evitant així l'emissió de 24.500 tones de CO2 anuals.

IMG_4971

Aquest sistema d'hibridació amb biomassa permet el funcionament les 24 hores del dia en aconseguir un major aprofitament de la instal·lació. La producció d'electricitat continuada durant les 24 hores del dia sorgeix de la captació de rajos solars durant les hores diürnes (el camp solar està format per 2688 receptors parabòlics (dispositius que s'orienten segons la trajectòria de desplaçament del sol) que ocupen una superfície de 96 hectàrees) i es completa durant les hores nocturnes mitjançant la generació de vapor d'aigua a les calderes de combustió de biomassa instal·lades a aquest efecte, el combustible principal son residus de biomassa forestal i agrícola, així com cultius energètics.

IMG_4973