Alumnes del Màster en Enginyeria Industrial visiten la Fira Advanced Factories

Fira Advanced Factories
Alumnes del MEIND a la Fira Advanced Factories

Alumnes del Màster en Enginyeria Industrial van visitar ahir, sota la coordinació del professor Martí Comellas, la fira Advanced Factories, la cimera anual sobre innovació industrial, celebrada del 9 a l'11 d'abril a Barcelona.

Avanced Factories és la fira que reuneix a les empreses més innovadores en automatització industrial, robòtica, màquina-eina i digital manufacturing, juntament amb totes les tecnologies que estan impulsant la "Industria 4.0": Intel·ligència Artificial, Fabricació Additiva 3D, Big Data, Internet of Things (IoT), etc.

La societat requereix, cada vegada, més serveis i productes amb major valor afegit. Productes que incorporen i integren funcions i serveis cada vegada més complexos; Productes que es connecten entre si i des de qualsevol lloc, que comparteixen dades i informació en temps real; Productes que integren electrònica, que estan fabricats amb materials avançats, de dissenys atractius i funcionals, i, sobretot, productes altament personalitzables, sostenibles i amb uns costos de manufactura més baixos.

A la Fira es mostren els processos i les tècniques de manufactura que ajuden als equips i les empreses a d’adaptar-se a aquest nou paradigma desenvolupan sistemes de fabricació molt avançats, integrant diverses solucions: la Intel·ligència Artificial, la Fabricació Additiva 3D, la Fàbrica conectada, el Cloud Industrial o l’Internet of Things (IoT), entre moltes d’altres.