Aval positiu per a l'aplicació BPControl per al seguiment de pacients hipertensos, desenvolupada, entre altres, per Francesc Solsona, professor de l'EPS

helsoft.png

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa

L'aplicació BPControl, que forma part del software HBPF (Home Blood Pressure Framework) integrat per un servidor i l'aplicació, que serveix per garantir el seguiment del pacient hipertens, es una eina desenvolupada per investigadors de l'Escola Politècnica Superior (EPS)  de la la Universitat de Lleida (UdL), l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida Fundació Dr. Pifarré (IRBLleida), l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida (HUAV), l'Hospital Universitari Santa Maria de Lleida, l'Hospital Clínic de Barcelona, la Universitat de Barcelona (UB) i l'empresa lleidatana Hesoft Group.

En concret, el professor de l'EPS, Francesc Solsona, investigador del grup recerca de Computació Distribuïda de l'EPS entre altres professionals, van crear l'empresa sorgida del Trampolí Tecnològic de la UdL especialitzada en el disseny i desenvolupament de solucions de telemedicina, Hesoft Group que,  ara fa sis anys van desenvolupar un programari de control i gestió de pacients hipertensos ()també fumadors) a partir de missatges telefònics SMS. [veure INFO]. HESOFT Group es perfila com a  futura spin-off de la Universitat de Lleida en col·laboració amb el Trampolí Tecnològic de la UdL.

Els avenços tecnològics i els canvis d'hàbit en l'ús de la telefonia, van fer decidir a aquests professionals ha crear una aplicació per a telèfons mòbils amb sistema operatiu Android i, per tant, a adaptar el programari de suport destinat a les persones hipertenses o que volen deixar de fumar.

Doncs bé, el 87% dels pacients enquestats i el 100% dels metges recomanarien el seu ús i el 82% dels pacients i el 100% dels facultatius creuen que és útil per reduir les visites al centre mèdic. Els enquestats -38 pacients i 3 metges del Clínic de Barcelona- també han destacat la facilitat d'ús de l'aplicació, segons publica la revista Peer J Computer Science.

Mitjançant aquesta aplicació, el pacient hipertens es registra la pressió arterial a casa i envia les lectures a un professional sanitari, que disposa d'un programa en línia i que es fa responsable d'establir les mesures necessàries. Aquesta aposta per l'e-Salut permet que el pacient redueixi els trasllats al centre de salut i que estableixi una comunicació en temps real amb el metge.