Avui 23 d'abril també celebrem el Dia Internacional de les Nenes a les TIC

Avui 23 d'abril també és el Dia Internacional de les Nenes a les TIC!

Si aquest any hagués estat normal, segurament aquesta diada hauria quedat eclipsada a casa nostra per la festa de Sant Jordi, però, per desgràcia, enguany és excepcional i aquest Sant Jordi serà atípic. Per aquest motiu, diverses institucions relacionades amb el tema (Itscool), hem pensat que es podia aprofitar l’oportunitat que ens brinda el confinament per fer una activitat que ens convidi a reflexionar sobre tots aquests temes.

PrEInF és una iniciativa de la comissió donesCOEINF, la comissió de gènere del Col.legi Oficial d’Enginyeria Informàtica de Catalunya, que estrenem amb motiu del Dia Internacional de la Nena i les TIC 2020. En aquest portal recollim testimonis d’enginyeres informàtiques que comparteixen com viuen la professió, amb la voluntat d’inspirar vocacions femenines i engrescar a les futures professionals de l’enginyeria informàtica,  que s’està configurant com un sector nuclear per al funcionament de la societat del segle XXI.

Us mostrem el de l'Alba Lamas, graduada i màster en Enginyeria Informàtica per l'EPS, a títol d'exemple:

Itscool també ha demanat a diverses enginyeres que gravin un vídeo casolà explicant qui són, de quina manera ajuda les altres persones la feina que fan, i quan i per què van decidir estudiar en TIC. Podeu trobar tots els vídeos (molt dinàmics, de 3 minuts de durada) en aquest enllaç.

Des de l'Escola Politècnica Superior volem encoratjar-vos a estudiar carreres STEAM i impulsem la seva presència a la universitat col·laborant en diversos projectes:

Women Techmakers Lleida

• Les noies tenim les mateixes oportunitats que els nois en l’àmbit tecnològic?
  • Les noies som menys vàlides que els nois en el camp de la tecnologia?
  • Perquè hi ha menys noies que noies en aquest àmbit?
  • Quines solucions podem proposar les noies per canviar aquesta tendència?
  • Com ens hi podem implicar cadascuna de nosaltres personalment per fer-ho?

Women Techmakers (WTM) és una iniciativa de Google a escala mundial per donar confiança, visibilitat, comunitat i recursos a les dones en el sector tecnològic, intentant trencar l’escletxa de gènere i el desequilibri actual. A l’estat espanyol tan sols hi ha organitzats vuit grups WTM.

La iniciativa ha arribat a Lleida de la mà el Google Developers Group Lleida (GDG), amb la col·laboració de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL), el Parc Científic de Lleida (PCiTAL) i el passat 28 de març va viure la seva primera edició

L'edició WomenTechmakers 2020 s'havia de celebrar el passat 12 de març però l'activitat es va cancel·lar a causa de la crisi sanitària.

GALERIA FOTOGRÀFICA WTM2019

Per què no puc fer-ho?

El Centre Dolors Piera d’Igualtat d’Oportunitats i Promoció de les Dones conjuntament amb l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, amb el suport del Vicerectorat d’Estudiantat organitza la jornada “Per què no puc fer-ho?” Jornada de presentació dels estudis universitaris de la UdL sense estereotips de gènereadreçada a captar alumnat femení en les titulacions en què aquest sexe està menys representat.

Les eleccions acadèmiques i professionals segueixen, encara avui, marcades pels estereotips assignats a cadascun dels sexes, vinculats a rols socials masculins i femenins que mostren els homes en tasques més actives i amb iniciativa i les dones en rols més passius, amb tasques relacionades amb la cura i amb menor iniciativa.

En aquest sentit, en l’elecció d’estudis s’observa que les carreres típicament femenines són les orientades a professions de tipus assistencial o l’ensenyament, mentre que les més masculinitzades estan orientades més a aspectes instrumentals (estudis d’electrònica, informàtica, educació física…). La jornada Per què no puc fer-ho?, permet trencar amb la influència dels estereotips de gènere de cara a l’elecció de les carreres universitàries.

La Jornada Per què no puc fer-ho 2020 es realitzarà, si la situació sanitària ho permet, el pròxim 30 d'octubre.

GALERIA FOTOGRÀFICA PQNPFH 2018

Girls in ICT Day - "Som noies, som TIC"

Girls in ITC Day és celebra mundialment el quart dijous d'abril (que enguany cau el dia 23d'abril) amb l'objectiu d'impulsar les vocacions científiques i tecnològiques entre l'alumnat de Secundària i oferir una formació específica per a l'accés als estudis universitaris d'aquest àmbit per  a incentivar i encoratjar a les noies cap a una vida professional en el camp creixent de les TIC.

A l'EPS, la jornada rep el nom de Girls in ITC Day - Som noies, som TIC

GALERIA FOTOGRÀFICA GinICTDay 2018