C. Fernández i C. Mateu, participen en una investigació que utilitza Big Data per classificar els establiments d'hostaleria

La investigació, encapçalada per la professora de Turisme Eva Martín, s'ha publicat a la revista Journal of Hospitality Management

airbnbb.jpg_1055712919
Foto: Airbnb (CC0 1.0)

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

César Fernández i Carles Mateu, professors de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) han col·laborat en la investigació sobre la creació d’un model informàtic per assignar categories als establiments hotelers segons els criteris dels usuaris, encapçalada per la professora de Turisme Eva Martín.

Utilitzant dades massives (Big Data) a través d'aprenentatge automàtic, una branca de la intel·ligència artificial, han creat “un model poden determinar la categoria dels establiments a partir del nombre d'opinions, la puntuació atorgada pels usuaris o el preu, entre altres", explica Martín.

Els resultats de la recerca els han publicat a la prestigiosa revista International Journal of Hospitality Management, que es troba dins del Top 10 mundial en l'àmbit del turisme i l'oci.

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

Big Data per classificar els establiments d'hostaleria segons els usuaris