Conferència de Miquel Àngel Farré Guiu (R&D Manager Disney) a l'EPS: “El rol de l’enginyeria a la indústria d'animació de Hollywood“

La Sala de Graus plena en la conferència del Sr. Miquel Àngel Farré
El dimecres 22 de gener la Sala de Graus de l'Escola Politècnica Superior va acollir la conferència "El rol de l'enginyeria a la indústria d'animació de Hollywood" a càrrec del Sr. Miquel Àngel Farré Guiu, enginyer de telecomunicació i R&D Manager del group Disney.

Miquel Àngel Farré, que com a R&D Manager al group Disney, és el responsable de l'arquitectura i construcció de components crítics de les tecnologies de metadades mitjançant l'aprenentatge de màquines i la implementació de recursos d'enginyeria per construir prototips i executar experiments a la cartera de projectes de R + D, va explicar als alumnes del màster en Enginyeria Informàtica de l'EPS l'evolució tècnica i la innovació tecnològica en els estudis d'animació nord-americans, oferint un viatge a través del temps tot fent una repassada a les principals fites tecnològiques assolides per l'empresa nord-americana i que d'importants han estat aquestes innovacions en el sector de l'animació i l'entreteniment.

Com a Research Engineer de l'empresa fins al 2016 també va ser el creador de noves tecnologies i productes per a la Walt Disney Company. Una Gestió de productes, de zero a final que incloïa el llançament de noves idees a les unitats de negoci de la companyia Walt Disney, la recaptació de fons i el seguiment del producte en el procés d'R+D per transformar les idees bàsiques en productes viables llestos per ser transferits a les unitats de negoci de la companyia.

Finalment també va posar èmfasi en la importància de les dades i de la gestió de la informació en una empresa tan gran com Disney, i com el Machine Learning i el Deep Learning o aprenentatge automàtic, una branca de la intel·ligència artificial que té l'objectiu de desenvolupar tècniques que permetin que els ordinadors aprenguin mitjançant l'adopció d'algoritmes, fet que dóna valor al contingut audiovisual i millora els processos de producció.

La conferència, adreçada especialment als alumnes del Màster en Enginyeria Informàtica va comptar, però, amb la presència de professorat d'estudiants de grau, especialment d'Informàtica i Disseny Digital i tecnologies Creatives, ja que l'accés era lliure.