Conferència de Miquel Àngel Farré Guiu (R&D Manager Disney) a l'EPS: “El rol de l’enginyeria a la indústria d'animació de Hollywood“
Descarregar PdfEl dimecres 22 de gener la Sala de Graus de l'Escola Politècnica Superior va acollir la conferència "El rol de l'enginyeria a la indústria d'animació de Hollywood" a càrrec del Sr. Miquel Àngel Farré Guiu, enginyer de telecomunicació i R&D Manager del group Disney.
Miquel Àngel Farré, que com a R&D Manager al group Disney, és el responsable de l'arquitectura i construcció de components crítics de les tecnologies de metadades mitjançant l'aprenentatge de màquines i la implementació de recursos d'enginyeria per construir prototips i executar experiments a la cartera de projectes de R + D, va explicar als alumnes del màster en Enginyeria Informàtica de l'EPS l'evolució tècnica i la innovació tecnològica en els estudis d'animació nord-americans, oferint un viatge a través del temps tot fent una repassada a les principals fites tecnològiques assolides per l'empresa nord-americana i que d'importants han estat aquestes innovacions en el sector de l'animació i l'entreteniment.
Com a Research Engineer de l'empresa fins al 2016 també va ser el creador de noves tecnologies i productes per a la Walt Disney Company. Una Gestió de productes, de zero a final que incloïa el llançament de noves idees a les unitats de negoci de la companyia Walt Disney, la recaptació de fons i el seguiment del producte en el procés d'R+D per transformar les idees bàsiques en productes viables llestos per ser transferits a les unitats de negoci de la companyia.
Finalment també va posar èmfasi en la importància de les dades i de la gestió de la informació en una empresa tan gran com Disney, i com el Machine Learning i el Deep Learning o aprenentatge automàtic, una branca de la intel·ligència artificial que té l'objectiu de desenvolupar tècniques que permetin que els ordinadors aprenguin mitjançant l'adopció d'algoritmes, fet que dóna valor al contingut audiovisual i millora els processos de producció.
La conferència, adreçada especialment als alumnes del Màster en Enginyeria Informàtica va comptar, però, amb la presència de professorat d'estudiants de grau, especialment d'Informàtica i Disseny Digital i tecnologies Creatives, ja que l'accés era lliure.
Miquel Àngel Farré, que com a R&D Manager al group Disney, és el responsable de l'arquitectura i construcció de components crítics de les tecnologies de metadades mitjançant l'aprenentatge de màquines i la implementació de recursos d'enginyeria per construir prototips i executar experiments a la cartera de projectes de R + D, va explicar als alumnes del màster en Enginyeria Informàtica de l'EPS l'evolució tècnica i la innovació tecnològica en els estudis d'animació nord-americans, oferint un viatge a través del temps tot fent una repassada a les principals fites tecnològiques assolides per l'empresa nord-americana i que d'importants han estat aquestes innovacions en el sector de l'animació i l'entreteniment.
Com a Research Engineer de l'empresa fins al 2016 també va ser el creador de noves tecnologies i productes per a la Walt Disney Company. Una Gestió de productes, de zero a final que incloïa el llançament de noves idees a les unitats de negoci de la companyia Walt Disney, la recaptació de fons i el seguiment del producte en el procés d'R+D per transformar les idees bàsiques en productes viables llestos per ser transferits a les unitats de negoci de la companyia.
Finalment també va posar èmfasi en la importància de les dades i de la gestió de la informació en una empresa tan gran com Disney, i com el Machine Learning i el Deep Learning o aprenentatge automàtic, una branca de la intel·ligència artificial que té l'objectiu de desenvolupar tècniques que permetin que els ordinadors aprenguin mitjançant l'adopció d'algoritmes, fet que dóna valor al contingut audiovisual i millora els processos de producció.
La conferència, adreçada especialment als alumnes del Màster en Enginyeria Informàtica va comptar, però, amb la presència de professorat d'estudiants de grau, especialment d'Informàtica i Disseny Digital i tecnologies Creatives, ja que l'accés era lliure.