Consolidació del Laboratori de Realitat Estesa de l’EPS

Laboratori de Realitat Estesa
Extended Reality LAB

Aquest mes de juny s’ha fet un gran avenç per a la consolidació de l'Extended Reality LAB de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida.

Als dos equips de realitat virtual que es van adquirir durant el curs 2019-20 en el marc del projecte d’innovació docent “Aprenentatge immersiu en entorns virtuals 3D (realitat virtual i realitat augmentada)”, i amb el suport i amb el suport econòmic de l’EPS, s’han afegit aquest curs 2020-21 dos estacions fixes en les que inserir les motxilles de Realitat Virtual, gràcies al desenvolupament d’un nou projecte d’innovació docent en la mateixa línia amb títol “Aprenentatge amb Realitat Estesa en el àmbit de l’arquitectura i l’enginyeria”.

En aquest sentit, l’EPS ha complementat l’adquisició de les docking stations amb un parell de pantalles i ratolins, fet que ha permès que en aquest moment el Laboratori de Realitat Estesa de l’EPS sigui una realitat “tangible”. Aquests projectes d’innovació docent han estat liderats pel Dr. Gabriel Pérez i en són partícips els professors Dr. Julià Coma, Sr. Xavier Rodríguez i Sr. Josep Maria Burgués, del Grau en Arquitectura Tècnica i Edificació, i els professors Dr. Miquel Nogués, Dr. Joan Roca i Dr. Martí Comellas del Màster en Enginyeria industrial.

Durant el primer semestre d’aquest curs es van dur a terme les activitats d’immersió en realitat virtual els alumnes del Grau en Arquitectura Tècnica i Edificació, mentre que durant el segon semestre s’han pogut dur a terme en el Màster en Enginyeria Industrial.

Aquests projectes d’innovació docent i l’establiment del Laboratori de Realitat Estesa han estan possibles gràcies a la fructífera col·laboració amb l’empresa Invelon Technologies que ha permès no tan sòls l’adquisició del material de realitat virtual sinó el desenvolupament de les activitats dels projectes d’innovació docent i la formació sobre la utilització de la tecnologia per part de l’equip de professors, essent el Sr. Marc Solé, Chieff Technology Officer d'Invelon, el responsable de l'empresa que dóna suport en les sessions del projecte.

Gener 2021. Continua el desenvolupament del projecte docent de Realitat Virtual i Augmentada a les titulacions de l'EPS

Gener 2020. L'EPS adquireix dos equipaments de realitat virtual per a activitats docents

Gener 2020. L'EPS inicia un innovador projecte docent d'Aprenentatge immersiu en entorns virtuals 3D