DE CUA D'ULL de la periodista Rosa Peroy, entrevista a l’Adrià Domènech, Premi Enginy 2017

Contra del diari La Mañana

La contra del diari La Mañana, DE CUA D'ULL de la periodista Rosa Peroy, d’avui 10 de juliol de 2017,entrevista a l’Adrià Domènech, Premi Enginy 2017 d'Enginyers Lleida i l’Escola Politècnica Superior de la UdL.

Domènech és graduat en enginyeria mecànica per la Universitat de Lleida, i actualment està treballant en el grup d’investigació de sistemes dinàmics aplicats en energia solar del Departament de Medi Ambient i Ciències del Sòl de la UdL També està cursant un màster d'enginyeria industrial, a la mateixa universitat. Ha estat el guanyador del premi Enginy 2017.

Vostè ha rebut el premi Enginy 2017 d'Enginyers Lleida. Com valora aquest guardó ?

Molt positivament, la veritat és que desenvolupar el meu treball final de carrera va ser una de les coses que més em va agradar de la meva carrera, vaig aprendre molt mentre el desenvolupava. I que, a més, et donin un premi pel treball, fa que encara tingui més valor.

El seu treball se centra en la mecànica d'un sistema fotovoltaic integrat en façana veneciana. Ens pot explicar que suposa?

Suposa que mitjançant una gelosia veneciana millorada mecànicament, que podríem tenir en un edifici qualsevol, aconseguiríem produir energia elèctrica mitjançant una sèrie de cèl·lules fotovoltaiques i uns concentradors que millorarien la producció energètica, i també reduirien l'àrea necessària de la cèl·lula fotovoltaica. A més, amb el mecanisme de seguiment solar de la gelosia (especialment dissenyat per aquest cas) aconseguiríem optimitzar la producció elèctrica i controlar la llum que penetra en el interior de l’edifici, és a dir controlar l'ombreig per tal de millorar el confort de l'habitacle.

El seu sistema produeix energia elèctrica

Sí, en efecte. Incorporant una sèrie de cèl·lules fotovoltaiques, uns concentradors parabòlics i un mecanisme de seguiment solar, aconseguim generar energia elèctrica.

Té algun altre treball en perspectiva que ens pugui avançar?

Dintre d'un any més o menys haure de començar el treball de final de màster, però encara no tinc pensat el tema.

Cap on encara vostè el seu futur laboral?

M'agradaria encarar-me cap al disseny mecànic en 3D, però tampoc no em vull tancar portes a jo mateix i, per tant, no descarto altres coses.

Creu que és cert que els enginyers són dels pocs professionals que tenen garantida la feina o això no és tan fàcil com es diu ?

No crec que es pugui garantir res al 100%, però si que crec que és una professió amb molt de futur.