Demanen l'aplicació estatal del software per ajudar a deixar de fumar, desenvolupat per Hesoft Group

tele-medicina-udl-tabac

L'Hospital Santa Maria de Lleida demanarà una beca al Ministeri de Sanitat per poder aplicar a tota Espanya el seu programa de seguiment per SMS als pacients que volen deixar de fumar.

A Lleida aquest pla es va engegar ara fa un any amb 250 persones i el percentatge d'èxit ha passat del 40% al 60%.

Hesoft Group va crear aquest programa informàtic que ajuda a deixar de fumar. Aquest software s'anomenat CP-F (Control de Pacients Fumadors) es va desenvolupar a partir de l'encàrrec de la Unitat de Tabaquisme de l'Hospital Santa Maria de Lleida. Gràcies a un contacte continuat (via SMS i internet) els professionals de la salut poden fer un seguiment tècnic i psicològic del fumador, ajudant-lo en tot moment a superar les situacions de risc. El programa, a més, permet visualitzar de forma automàtica gràfiques evolutives de l'estat del pacient, generar avissos o suggerències, dietes alimentàries, …

Hesoft Group, és un projecte empresarial de serveis sorgit de la Universitat de Lleida, i integrat per en Josep Cuadrado, membre del departament informàtic de Distribuidora Farmacéutica Leridana, Francesc Solsona, professor Titular d'Universitat a l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, i dos enginyers informàtics, en Jordi Vilaplana i en Ivan Josa.

El responsable de la Unitat de Tabaquisme de l'Hospital Santa Maria de Lleida, Francesc Abella, ha explicat que enguany la Unitat ja ha atès 300 persones en primera visita i que els motius per deixar de fumar han passat de ser principalment per temes de salut a econòmics.

Mes Info