Doctor Honoris Causa

Wagensberg

Àrea de Comunicació i Premsa - Oficina de Premsa UdL

El proper dilluns 15 de novembre tindrà lloc l'acte d'investidura del professor Jorge Wagensberg com a doctor honoris causa de la Universitat de Lleida. Es tracta del primer Doctor Honoris Causa que atorga la UdL a proposta de l'Escola Politècnica Superior, proposta que vam aprovar en junta de centre aviat farà un any i acceptada pel Consell de Govern el passat abril.

Aquest curs celebrem el 20è aniversari de l'inici de l'Escola Politècnica i aquest acte ens semblava necessari i de justícia per la trajectòria que durant aquests 20 any hem anat construint entre totes les persones que estem i que han estat treballant a l'EPS, personal docent i investigador, personal d'administració i alumnat. En aquest temps hem fet d'aquesta escola un centre on es desenvolupa recerca competitiva a nivell internacional i una docència d'alt nivell, comparable a la de qualsevol altre centre a nivell internacional, sigui en recerca o en docència. És evident que mai hem de renunciar a l'autocrítica i hem d'estar en constant revisió i millora de tot el que fem, però seria injust per tanta gent que ha estat treballant de forma constant durant tant temps, no reconèixer els mèrits assolits.

L'acte del dilluns és important per dos motius. En primer lloc per la relevància de la figura que serà investida, el professor Jorge Wagensberg. La seva contribució a la divulgació de la ciència, a fomentar el seu coneixement i, sobretot, la la seva capacitat per contagiar el gust i l'interès per la ciència són un mèrit que esdevé cada dia més important. El seu concepte de museu de la ciència, del que CosmoCaixa de Barcelona n'és la principal materialització, constitueix un exemple sense comparació. En segon lloc pel simbolisme que per l'EPS té l'acte, tant per ser l'origen de la proposta, com simbolitzar l'inici de la celebració dels seus vint anys de vida.

Espero que tots comprengueu la dimensió de l'acte i us convido a compartir aquest moment tant important, el proper dilluns 15, dia de Sant Albet Magne, patró dels estudiants de ciències naturals, a les 12 del migdia a l'auditòri del Centre de Cultures Transfronterer de Cappont.

udl-eps

Premsa