El 60% de les oportunitats laborals dels propers 10 anys s'adreçaran als universitaris

Alumnes (48)

Un informe recent de la Fundación BBVA i el Instituto Valenciano de Investigaciones Económicas (IVIE) sobre la trajectòria i les perspectives de la formació i ocupació dels joves espanyols, revela que els nous processos productius faran que vora el 60% de les oportunitats laborals que el mercat brindarà al 2025 requeriran d'estudis superiors.

Així doncs, es calcula que 300.000 joves escassament qualificats s'enfronten els propers 10 anys a elevats riscos d'exclusió laboral, ja que l'informe considera que l'educació post-obligatòria, a banda de la formació inherent als estudis proporciona una sèrie de competències, destresses i coneixements derivats del bon aprofitament educatiu, essencials en el nou mercat laboral: esperit emprenedor, capacitat de lideratge, idiomes, capacitat de treball en equip, etcètera.