El Consell de l'Estudiantat de la UdL amb la Marató de TV3

Com s’ha anat fent en els darrers anys, el Consell de l’Estudiantat de la Universitat de Lleida col·labora amb la Marató de TV3 organitzant activitats de difusió i de recaptació.

L’edició del 2018 es dedica a la investigació sobre el càncer. Els recursos de La Marató 2018 impulsaran la recerca per aconseguir nous mètodes de prevenció, de diagnòstic i tractaments més eficients que augmentin la supervivència i la qualitat de vida dels pacients, entre els quals, la immunoteràpia i la biòpsia líquida, dues de les tècniques més innovadores en què actualment treballen els investigadors.

Així doncs, s’han organitzat diverses activitats per la setmana del 10 al 14 de desembre als diferents centres. L’objectiu és fomentar la conscienciació sobre les malalties cancerígenes i recaptar donatius per tal d’ingressar-los a la Marató de TV3.

Les activitats que es duran a terme seran les següents:

• dilluns 10 de desembre: esmorzar popular amb coca de sucre a 1,50 € al vestíbul de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball social de les 09.00 a les 11.30 h.
  • dimarts 11 de desembre: esmorzar popular amb coca de sucre a 1,50 € al Campus del Rectorat de les 09.00 a les 11.30 h.
  • dimecres 12 de desembre: esmorzar popular al Polivalent amb coca de sucre a 1,50 € i croissants a 2 € amb i sense xocolata a 1,50 € de les 09.00 a les 11.30 h. A la tarda del dimecres dia 12 de desembre de 16.30 a 19.30 h, al Campus del Rectorat hi haurà un estand informatiu on els estudiants d'Infermeria i Fisioteràpia informaran als transeünts els factors que influeixen en l'aparició del càncer i hàbits saludables per tal de prevenir-ne la seva aparició. Ho faran a través d’una dinàmica on els participants hauran de respondre a diverses preguntes identificant la resposta correcta. Tanmateix, es recolliran donatius.
  • dijous 13 de desembre: al Campus de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària s'organiutza un esmorzar popular amb xocolata desfeta + melindros o coca de sucre a 2 €, un dinar popular amb fideuada de carn, de peix i amb opció vegana, a un preu de 5 € amb beguda i un berenar popular (amb xocolata desfeta, entre d’altres). A l'Escola Politècnica Superior s'organitza un torneig de Clash Royale (15:00h a l'EPS), bingo (17:00h a l'EPS) i torneig de Futbolín (18:00 a l'Unplug).

• divendres 14 de desembre: esmorzar popular a la Facultat de Medicina amb coca de sucre a 1,50 € de les 09.00 a les 11.30 h. i Cinefòrum a l'Aula Magna de la Facultat de Medicina a les 17.00 h. amb la projecció de pel·lícules amb temàtica sobre el càncer per tal de conscienciar als assistents de la malaltia.