El Grup de Recerca en Computació Distribuïda de l'EPS-UdL desenvolupa una aplicació per controlar a distància els pacients amb hipertensió

Presentaciónhdfht

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

Investigadors del Grup de recerca de Computació Distribuïda (GCD) del departament d'Informàtica i Enginyeria Industrial de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) han desenvolupat una aplicació informàtica que permet monitoritzar en temps real les persones que pateixen hipertensió arterial mitjançant una interfície gràfica,. Els investigadors de la UdL han publicat el projecte, destinat al servei de Cardiologia de l'Hospital Santa Maria de Lleida, a la revista internacional Journal of Supercomputing.

L'aplicació Hypertension Patient Control (H-PC) permet als hipertensos monitoritzar els seus nivells de pressió sanguínia sense sortir de casa i enviar-los a través del telèfon mòbil als facultatius, que poden fer un seguiment semi-automatitzat. El sistema estalvia als pacients desplaçaments i evita el 'síndrome de la bata blanca' que pot alterar els resultats, mentre, que  als metges els estalvia consultes innecessàries i poder detectar ràpidament aquells pacients que requereixen més atenció.

L'aplicació garanteix la qualitat del servei (QoS) dels centres de dades "al núvol", és a dir, en els que la informació s'emmagatzema a servidors d'Internet i el disseny està pensat perquè sigui fàcil d'utilitzar pels malalts i els professionals de la salut.

En compliment de la Llei de Propietat Intel·lectual, podeu trobar el pdf d'aquesta notícia al Recull de Premsa de l'Oficina de Premsa de la UdL: http://www.udl.cat/serveis/oficina/Recull-de-Premsa.html