El Grup de recerca en Sistemes Dinàmics Aplicats en Energia Solar (SDAES) de l'EPS-UdL participa en un projecte europeu de recerca

mbc00vd01jc3a9rc3b4mebarrau1

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

La Universitat de Lleida participa en un projecte de recerca del programa d'investigació i innovació Horizon 2020 de la Unió Europea (H2020-RIA-ICT; Tecnologies de la Informació i de la Comunicació) sobre Sistemes Intel·ligents per a una Refrigeració Activa Eficient dels Sistemes Microelectrònics Avançats (STREAMS per les sigles en anglès), finançat amb més de 3.3 milions d'euros.

El projecte, liderat pel Laboratori d'Innovació per a les Tecnologies de les Noves Energies (LITEN, França), aplega 6 participants (3 Francesos, 2 alemanys, i la pròpia Universitat de Lleida), incloent-hi 2 Universitats, 2 empreses i 2 centres de recerca. Té una durada de 36 mesos i s'iniciarà a l'inici de l'any 2016.

L'equip participant de la UdL encapçalat pel professor Jérôme Barrau, amb un pressupost de 550.000 €, portarà a terme, entre d'altres tasques, la realització d'un prototip de sistema de refrigeració actiu inicialment desenvolupat, amb col·laboració amb la Universitat canadenca de Sherbrooke, per a sistemes solars fotovoltaics d'alta concentració. Aquesta aplicació, en un mercat en ple desenvolupament com és el de l'electrònica, permetrà la caracterització i el llançament d'aquesta solució innovadora per a poder-la aplicar, a mig termini, en altres aplicacions com, per exemple, la concentració solar.

En aquest sentit, el passat divendres, membres del Grup de recerca en Sistemes Dinàmics Aplicats en Energia Solar (SDAES) de la Escola Politècnica Superior acompanyats pel director de l'EPS, Francesc Giné, van participar al programa de Lleida TV "El Debat de Lleida Activa)

El Debat de Lleida Activa