El Maria Rúbies guanya la primera edició del FIRST LEGO League de Lleida

aaDSC_6959F

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

L'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida va organitzar, per primera vegada a Lleida, un dels els tornejos classificatoris de FIRST LEGO League. La Competició de Lleida va comptar amb la participació de més de 150 nens de 16 col·legis i instituts de les comarques de Ponent (La Seu d'Urgell, La Pobla de Segur, Guissona, Ponts, Artesa de Segre, Tàrrega, Mollerussa, Cervera i Lleida) i la Franja (Fraga). A més, un total de 70 voluntaris (professorat, estudiantat i PAS de l'EPS i altres centres de la UdL com l'ETSEA i la FCE) feia dies que treballaven perquè aquest esdeveniment fós tot un èxit. Cal destacar que aquest esdeveniment organitzat per l'EPS va comptar amb el patrocini, a nivell local, de IFR Group, Ros Roca, Semic i La Paeria.

A l'Estat Espanyol s'hi celebraran 20 tornejos classificatoris com el de Lleida i la Gran Final FLL d'Espanya se celebrarà a Pamplona el 11 de març de 2012.

Després d'uns apassionants enfrontaments i una emocionant final, el guanyador absolut d'aquesta primera edició celebrada a Lleida va ser l'Institut Maria Rúbies, que competirà a la gran final estatal de la FLL que tindrà lloc a Pamplona i tindran l'oportunitat de participar en tornejos internacionals com el World Festival de St Louis del 25 al 28 d'abril de 2012 o l'Open European Championship de Mannheim (Alemanya) del 7 al 9 de juny de 2012.

En aquesta edició, els participants van presentar projectes per garantir una millor conservació dels aliments i també van prendre part en la prova de robòtica en la que van haver de resoldre quinze missions diferents en dos minuts i mig utilitzant robots mitjançant el sistema Lego Mindstorms.

L'acte de Cloenda i el lliurament de premis va comptar amb la presència de nombroses autoritats, polítiques, institucionals i empresarials de les Terres de Lleida.

aaDSC_6810nwF

Els premis d'aquesta edició van ser:

TAULA PREMIATS

Finalment, pel que fa als parlament cal destacar les paraules de Jose M. Lejido, representant de GMV, empresa que participa com a sponsor exclusiu a nivell estatal,que va destacar l'alt nivell d'aquesta primera participació a Lleida i va animat els equips a continuar en aquesta línia.

Premsa

19 de febrer de 2012