El grup de Robòtica dissenya un robot interactiu

Zep Tepi

El grup de Robòtica de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida ha dissenyat i construit un robot que permet establir una videoconferència mòbil a través d'internet que arriba al robot mitjantçant una xarxa Wi-Fi convencional. Així doncs, el robot permet suplir de forma virtual a una persona que estigui allunyada geograficament d'una altra.

L'equip d'investigació que ha desenvolupat el projecte està format per Mercè Teixidó, Davínia Font, Marcel Tresánchez, Tomàs Pallejà, Miquel Nogués i el responsable del grup, Jordi Palacín.

El Zep Tepi, que és com s'anomena el robot, pot tenir en un futur i s'hi s'aconsegueix finançament, infinitat d'aplicacions pràctiques com ara, la inspecció de zones perilloses, la comunicació amb gent atrapada, la programació de "televisites" a equipaments, el control i la vigilància en diferents àmbits, ...

1premsa 31 de març de 2011 Segre Portada Segre Article Segre L'ascensor 1tambe et pot interessar robotica EPSpremiUdL2010b-275x300 headmouse virtualkeyboard