El grup de recerca GREA Innovació Concurrent testa el prototip d'un sistema d'emmagatzematge d'energies renovables

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

IMG_0834

El sistema d'emmagatzematge d'energies renovables que la Universitat e Lleida (UdL) testarà durant 4 mesos al Campus de Cappont en el marc d'una investigació europea, té l'objectiu bàsic d'emmagatzemar calor a l'estiu per utilitzar-la a l'hivern i viceversa. Aquest emmagatzematge tèrmic estacional utilitza materials  innovadors d'alta densitat com el sulfur de sodi amb la finalitat d'obtindre el 100% de les necessitats de calefacció, aigua calenta i refrigeració d'un habitatge unifamiliar durant tot un any.

IMG_0832

El prototip, instal·lat al Campus de Cappont, forma part del Projecte Merits, liderat pel centre d'investigació holandès TNO, i compta amb la col·laboració de la Universitat d'Ulster, els centres d'investigació Tecnalia, VITO i Fraunhofer ISE, les empreses Mostotal, GlenDimplex i De Beiger RTB i el Grup de Recerca GREA Innovació Concurrent de la UdL, encapçalat per la catedràtica Luisa F. Cabeza, professora de l'Escola Politècnica Superior (EPS) i directora del centre de recerca INSPIRES de la UdL.

IMG_0835

L'estudiantat de l'EPS també tindrà l'oportunitat d'assistir a pràctiques i conferències sobre aquesta iniciativa. L'equipament es traslladarà a començaments de l'any vinent a Varsòvia (Polònia) per testar com funciona l'alliberament a l'hivern de la calor acumulada.

energiesrenovablesUdL2015

En compliment de la Llei de Propietat Intel·lectual, podeu trobar el pdf d'aquesta notícia al Recull de Premsa de l'Oficina de Premsa de la UdL: http://www.udl.cat/serveis/oficina/Recull-de-Premsa.html

Lleida tv NOTÍCIES MIGDIA - 16/04/2015 - 09:38"