El present i el futur de l'ocupació pertany als anomenats STEM (Científics, Enginyers, Matemàtics, experts en Tecnologia)

Segons l'última enquesta de població activa publicada aquesta mateixa setmana per l'Institut d'Estadística de Catalunya, l'obtenció d'estudis superiors són el camí idoni per a l'obtenció de feina mentre que la població que tan sols ha cursat estudis obligatoris o fins al batxillerat pateix la pitjor cara del mercat laboral ja que una taxa d'ocupació molt baixa, del 35,2%.

L'altra realitat la viuen les professions amb les taxes més elevades d'ocupació liderades per les persones que tenen estudis superiors de Matemàtiques i Estadística (79,7%) i Informàtica i Computació (75,9%).

De fet, Rodrigo Martín, president executiu de Randstad a Espanya va afirmar, en la presentació de l'informe 'Employer Branding' de Randstad, que "a Espanya tan sols poden escollir on volen treballar els matemàtics, informàtics, algunes altres carreres tècniques i científiques, i part dels enginyers".

Segons l'informe, el present i el futur de l'ocupació pertany als anomenats "STEM" (científics, enginyers, matemàtics, experts en tecnologia), i Espanya sembla que torna a "arribar tard", segons Martín que també va advertir que "en alguns sectors, les empreses estan competint ja per atreure aquest tipus de professionals per no limitar el seu creixement".

En definitiva l'informe conclou que és fonamental que se sàpiga on són els nínxols d'ocupació per orientar la formació i els estudis cap a aquests perfils.

El Economista Cinco dias El mundo La vanguardia 2