El procés creatiu d'Agnès Pe captiva als estudiants de l'EPS

La Generalitat de Catalunya ha aprovat definitivament la implantació del nou grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL). El proper curs acadèmic 2018-19 s’iniciaran aquests estudis de 3 anys on conceptes a priori tan dispars com l’art i la tecnologia conviuran en un únic espai formatiu transversal que combina tant l'àmbit tecnològic com l’àmbit artístic, més proper a l'estat emocional tan important en totes les activitats humanes: artista digital, creatiu gràfic, dissenyador web, Social Media Strategist, analista d'App Data, web master o dissenyador de videojocs, són tan sols un petit tast de l’àmplia oferta laboral que proporcionarà als seus titulats aquest nou grau de la UdL.

En aquest sentit, aquest mes de març, l’escola inicia una activitat vinculada plenament amb aquest nou àmbit acadèmic. L'artista Agnès Pe Tomàs, en col·laboració amb el Centre d'Art Contemporani La Panera i Homesessions, treballaran en quatre sessions (conferència i workshop’s) en un projecte pioner d’Art i Enginyeria amb els alumnes de l'assignatura d’Automatització Industrial del Grau en Enginyeria Mecànica i del Grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica.

Avui, 15 de març, més de 200 alumnes han assistit a la conferència inaugural d'Art i Enginyeria que també s'emmarca en el programa de medició artística amb universitats anomenat Polaritats de Homessession, que ja es vigent a la Facultat de Belles Arts de la Univrsitat de Barcelona i al centre d'Art i Disseny Escola Massana i que s'estrena a la Univesitat de Lleida amb aquesta activitat, així com amb l'Arxiu Javalina del centre d'Art la Panera de Lleida.

Agnès Pe ha explicat als estudiants les particularitats del seu procés creatiu i les diverses etapes que l'artista treballa i experimenta alhora de crear. Tanmateix també ha repassat la seva trajectòria que l'ha dut des de el seu poble natal, Almacelles, a lloc tan diversos com Sabadell, Argentina o Madrid, on actualment treballa.

Agnès Pe ha exposat les diferents etapes del seu procés creatiu, com ara l'aproximació, centrant-se en algun dels seus antics projectes com ara un dedicat als basars xinesos en els quals l'artista troba una gran quantitat d'objectes en els que hi coexisteix el disseny i la tecnologia "low cost" que l'Agnès troba fascinant i inspiradora.

Agnès Pe, desenvoluparà l'activitat en tres noves jornades basades en el projecte anomenat Piezo-so i Harvesting que treballa el camp dels sensors, específicament en so i intenta recol·lectar l'energia del so (Harvesting Sound Energy) a través de la tècnica del field recording.

El Harvesting Sound Energy és el procés pel qual una energia derivada de fonts externes, com per exemple l’energia solar, tèrmica, eòlica o cinètica, entre altres, és capturada i emmagatzemada. Aquesta energia es pot aconseguir a través efecte piezoelèctric, convertint tensions mecàniques en corrent o voltatge elèctric. D'altra banda, el concepte field recording fa referència al procés de captura de so fora dels límits controlats d'un estudi (etnomusicologies, documentals mediambientals, presentació de paisatges sonors naturals com a música, etcètera).

Aquestes jornades es desenvoluparan d'acord al següent calendari:

• 16 març. Workshop.  Introducció a l’experimentació sonora. Laboratori Electrònica -1.03 EPS – 15:00h
  • 20 març. Workshop.  Introducció als Piezoelèctrics. Laboratori Electrònica -1.03 EPS – 12:00h
  • 21 març. Workshop.  Recol·lecció de l’energia del so. Harvesting Sound Energy. Laboratori Electrònica -1.03 EPS – 11:00h